• <
ATC_CARGO_TOP

Rozpoczęła się budowa nowego mostu na Wiśle łączącego Małopolskę i Świętokrzyskie

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Rozpoczęła się budowa nowego mostu na Wiśle łączącego Małopolskę i Świętokrzyskie
Rozpoczęła się budowa nowego mostu na Wiśle łączącego Małopolskę i Świętokrzyskie - GospodarkaMorska.pl

pc

21.03.2019 Źródło: PAP

Pod koniec 2020 roku zostanie oddany do użytku nowy most na Wiśle łączący Borusową w Małopolsce z Nowym Korczynem w woj. świętokrzyskim. W środę uroczyście rozpoczęła się budowa przeprawy. Koszt inwestycji wynosi 53,7 mln zł.

Przetarg na zaprojektowanie i budowę nowego mostu na Wiśle ogłoszony przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie wygrało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia. Zgodnie z umową podpisaną w zeszłym roku inwestycja, która zastąpi obecną przeprawę promową, ma być gotowa do końca października 2020 r. Będzie ona dofinansowana z Regionalnych Programów Operacyjnych obu województw.

„Jestem przekonany, że budowa mostu, którą dziś symbolicznie rozpoczynamy, przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców obu województw i przyspieszenia rozwoju gospodarczego okolicznych powiatów" – zaznaczył marszałek województwa małopolskiego Witold Kozłowski.

Jak podkreślił, w promieniu kilkunastu kilometrów od miejsca, w którym powstanie most, nie ma stałej przeprawy przez Wisłę, dlatego ma on ogromne znaczenie dla Małopolski, szczególnie dla jej wschodniej części.

Marszałek woj. świętokrzyskiego Andrzej Bętkowski zaznaczył, że nowy most to ułatwienie, na które od lat czekali mieszkańcy województw małopolskiego i świętokrzyskiego.

677-metrowy most w ciągu drogi wojewódzkiej nr 973 zepnie dwa brzegi Wisły między Borusową w Małopolsce i Nowym Korczynem w woj. świętokrzyskim. Trasa ta będzie też najkrótszą drogą z Tarnowa w kierunku Kielc, i dalej do Warszawy. Oprócz samej przeprawy, po obu jej stronach wybudowane zostaną drogi dojazdowe o łącznej długości około 2 km.

Obecnie mieszkańcy, którzy chcą w tym miejscu przeprawić się przez rzekę, muszą korzystać z promu lub pokonać ok. 20 km do najbliższego mostu.

W ramach inwestycji po stronie małopolskiej zostanie również przebudowany kilkusetmetrowy fragment drogi wojewódzkiej 973, prowadzący bezpośrednio do nowej przeprawy.

Po stronie świętokrzyskiej przewidziano budowę ronda w Nowym Korczynie na skrzyżowaniu DK 79 i DW 973 oraz wykonanie fragmentu drogi łączącej most z DK 79.

Inwestycja to wspólne zadanie obu województw, którego kosztami się podzielą. Wartość podpisanej umowy na wykonanie robót budowlanych wynosi 53,7 mln zł brutto, z czego województwo świętokrzyskie przekaże 28 mln zł, a województwo małopolskie – 25,7 mln zł.

Samorządowcy przypomnieli, że w miejscu planowanej przeprawy przez kilkadziesiąt dni w 1939 roku funkcjonował drewniany most, który został zniszczony po rozpoczęciu II wojny światowej. Od tego czasu, aby przeprawić się na drugą stronę Wisły, trzeba było korzystać z promu.

Źródło:
PAP
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31709,00 $ tona -3,03% 18 cze
 Cynk 2873,00 $ tona -3,00% 18 cze
 Aluminium 2374,00 $ tona -2,18% 18 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.