• <
ATC_CARGO_TOP

Rozbudowa DCT Gdańsk idzie pełną parą

Rozbudowa DCT Gdańsk idzie pełną parą - GospodarkaMorska.pl

mk

Trwają prace nad rozbudową terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Przygotowywane są tereny pod nowe pola składowe, nowy przebieg ulicy Kontenerowej oraz rozbudowę bocznicy kolejowej; rozpoczyna się także budowa portali OCR. Program T2B, w ramach którego odbywają się prace, ma potrwać 3 lata.

Projekt T2B, zakładający rozbudowę i rozwój terminalu kontenerowego DCT Gdańsk rozpoczął się w 2018 roku.

Do najważniejszych etapów projektu należał m.in. zakup dwóch dodatkowych suwnic nabrzeżowych STS, które zostały dostarczone w trzecim kwartale 2018 roku. To oznacza, że obecnie nabrzeże T2 jest wyposażone w 7 nowoczesnych suwnic STS (wszystkie z wysięgiem 25 rzędów kontenerów). Odpowiednio zwiększana jest także powierzchnia placów składowych, rośnie również ilość zakupionego sprzętu - terminal może się pochwalić 5. nowymi suwnicami placowymi eRTG.

Ponadto w ramach programu całkowicie zautomatyzowane zostaną bramy, które będą ponadto używać kamer OCR (optyczne rozpoznawanie znaków) do rejestrowania samochodów ciężarowych i kontenerów, które przyjeżdżają zgodnie z wcześniejszą rezerwacją w systemie awizacji e-Brama.

Projekt zakłada także znaczne zwiększenie zdolności przeładunkowych na kolei. Najpierw istniejące tory kolejowe zostaną wydłużone do 750 m, a następnie bocznica kolejowa zostanie poszerzona z 4 do 6 torów. Modernizacja bocznicy przewiduje również zakup całkowicie zelektryfikowanych suwnic kolejowych RMG, a także uruchomienie systemu kamer OCR do rejestracji pociągów i kontenerów.

- Nowe inwestycje mają na celu ciągłe zwiększanie jakości obsługi klientów w każdej dziedzinie działalności terminalu - komentuje Cameron Thorpe, Prezes Zarządu DCT Gdańsk. - Jednak, to nie wszystko, w ciągu dwóch lat powstanie drugi tor podejściowy do Portu Gdańsk, do którego DCT również będzie miało dostęp. Oznacza to skrócenie czasu wpłynięcia ze stacji pilotów do nabrzeża, a co za tym idzie polepszenie czasu obsługi statków oceanicznych przypływających do DCT. W dłuższej perspektywie, DCT ma możliwość dalszej rozbudowy zarówno nabrzeża jak i poszerzania placów składowych, po to aby rozwijać się zgodnie z rosnącymi potrzebami rynku.

Zakładany czas realizacji projektu T2B to trzy lata.

Źródło:
gdansk.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32700,00 $ tona -1,07% 17 cze
 Cynk 2962,00 $ tona -0,34% 17 cze
 Aluminium 2427,00 $ tona -1,10% 17 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.