• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Ponad 170 przedstawicieli z 16 krajów uczestniczy w 3. edycji Konferencji Baltic Ports&Shipping w Gdyni!

mb

23.10.2019 16:17 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Ponad 170 przedstawicieli z 16 krajów uczestniczy w 3. edycji Konferencji Baltic Ports&Shipping w Gdyni!
Ponad 170 przedstawicieli z 16 krajów uczestniczy w 3. edycji Konferencji Baltic Ports&Shipping w Gdyni! - GospodarkaMorska.pl

Odbywająca się w dniach 22-24 października Baltic Ports&Shipping Conference to największe w regionie Morza Bałtyckiego i cenione na świecie wydarzenie networkingowe zrzeszające przedstawicieli rządów, managerów firm z branży morskiej i logistycznej, zarządców portów, armatorów, firm spedycyjnych i consultingowych.

- Postanowiliśmy wspólnie z Portem Gdańsk ugościć uczestników tej konferencji i pokazać potencjał naszych portów. Ta konferencja jest okazją do zacieśnienia współpracy. Gościmy m.in. innymi delegację ze Słowacji, naszego bliskigo partnera - tłumaczy prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A Adam Meller. Podkreśla również istotne znaczenie Inicjatywy Trójmorza - Jest to projekt w który chcemy się wpisywać, stąd rozwój dróg kolejowych i drogowych na południe - dodaje. Mowa tu m.in. innymi o tzw."drodze czerwonej" czyli "drodze ostatniej mili", która ma usprawnić system logistyczny Korytarza TEN-T Bałtyk-Adriatyk.

- To już trzecia edycja konferencji, która w tym roku odbywa się w Gdyni. Poprzednie miały miejsce w Rydze i w Tallinie. W trzeciej edycji konferencji bierze udział ponad 170 delegatów z 16 krajów. Największą korzyścią jest możliwość wymiany kontaktów oraz doświadczeń, w dwa dni delegaci z różnych stron świata mogą omówić sprawy, które w innych warunkach zajęłyby kilka miesięcy – mówi nam manager ds. eventów TransportEvents Rolly Doyle.

- Port Gdynia jest punktem węzłowym Korytarza nr. 6 łączącego dwa morza– Bałtyk i Adriatyk. Z Portu Gdynia do Szwecji wychodzi również autostrada morska tworzona dzięki połączeniom promowym - dodaje prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia Adam Meller. Port Gdynia buduje Publiczny Terminal Promowy żeby wykorzystać strategiczne położenie portu.

Dla Słowacji Inicjatywa Trójmorza jest kluczowa ze względu na brak bezpośredniego dostępu do morza - Musimy korzystać z sieci drogowej Korytarza TEN-T w celu realizowania usług logistycznych, eksportu i importu towarów na północ - tłumaczy Lubos Durić, Dyrektor Operacyjny Programów Transportowych  w Ministerstwie Transportu Republiki Słowackiej. Polska jest dla Słowacji ważnym partnerem ze względu na relacje handlowe – saldo wymiany towarowej z Polską wynosi 7,243 500 mln PLN ( wartość eksportu 24 201, 3 mln PLN, wartość importu  16 957,8 PLN – stan na 2018 r.)

Korytarz TEN-T Bałtyk Adriatyk to sieć dróg przebiegających przez sześć państw (Polskę, Republikę Czeską, Słowację, Austrię, Włochy i Słowenie) łączący porty morskie w Gdyni, Gdańsku oraz Szczecinie i Świnoujściu z portami Basenu Morza Adriatyckiego: Sistema Portuale del Mare Adriatico Orientale, Port Triest, Sistema Portuale del Mare Adriatico Settentrionale, Port Wenecja, Port Rawenna i Port Koper.

Bollore Logistics
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34362,00 $ tona 0,20% 15 wrz
 Cynk 3051,00 $ tona 1,23% 15 wrz
 Aluminium 2867,00 $ tona 0,74% 15 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.