pc
Pociągi jeżdżą już po dwóch torach kolejowego Mostu Gdańskiego w Warszawie; nowa konstrukcja jest dostosowana do wyższych prędkości - poinformowały w niedzielę PKP Polskie Linie Kolejowe. Modernizacja przeprawy kosztowała ponad 75 mln zł.
Jak podały PKP PLK, zakończono prace przy nowej kolejowej przeprawie. Przypominano, że z przeprawy nad Wisłą korzystają pociągi pasażerskie i towarowe. "Most jest ważnym ogniwem linii obwodowej, która łączy stacje Warszawa Zachodnia, Warszawa Gdańska i Warszawa Praga" - podkreślono.
Obiekt jest dostosowany do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla towarowych.
"Nowa konstrukcja jest bardziej wytrzymała i dostosowana do wyższych prędkości, co od dzisiejszego popołudnia ułatwia organizację komunikacji kolejowej w stolicy oraz w aglomeracji" - czytamy w niedzielnym komunikacie. Dodano, że przeprawa ma dziewięć nowych stalowych przęseł. "Otwarcie mostu poprzedziły próby obciążeniowe i próby dynamiczne konstrukcji, które potwierdziły, że Most Gdański jest przystosowany do bezpiecznego przejazdu ciężkich składów" - zaznaczono w informacji.
Jak wyjaśniono, prace na półkilometrowym kolejowym Moście Gdańskim między stacją Warszawa Gdańska a przystankiem Warszawa ZOO objęły nie tylko wymianę przęseł. "Wzmocniono także podpory. Nowy tor i sieć trakcyjna zapewnią sprawniejsze przejazdy pociągów po moście" - czytamy.Inwestycję zrealizowano za ponad 75 mln zł ze środków budżetowych - poinformowano.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego