pc
Pociągi jeżdżą już po dwóch torach kolejowego Mostu Gdańskiego w Warszawie; nowa konstrukcja jest dostosowana do wyższych prędkości - poinformowały w niedzielę PKP Polskie Linie Kolejowe. Modernizacja przeprawy kosztowała ponad 75 mln zł.
Jak podały PKP PLK, zakończono prace przy nowej kolejowej przeprawie. Przypominano, że z przeprawy nad Wisłą korzystają pociągi pasażerskie i towarowe. "Most jest ważnym ogniwem linii obwodowej, która łączy stacje Warszawa Zachodnia, Warszawa Gdańska i Warszawa Praga" - podkreślono.
Obiekt jest dostosowany do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla towarowych.
"Nowa konstrukcja jest bardziej wytrzymała i dostosowana do wyższych prędkości, co od dzisiejszego popołudnia ułatwia organizację komunikacji kolejowej w stolicy oraz w aglomeracji" - czytamy w niedzielnym komunikacie. Dodano, że przeprawa ma dziewięć nowych stalowych przęseł. "Otwarcie mostu poprzedziły próby obciążeniowe i próby dynamiczne konstrukcji, które potwierdziły, że Most Gdański jest przystosowany do bezpiecznego przejazdu ciężkich składów" - zaznaczono w informacji.
Jak wyjaśniono, prace na półkilometrowym kolejowym Moście Gdańskim między stacją Warszawa Gdańska a przystankiem Warszawa ZOO objęły nie tylko wymianę przęseł. "Wzmocniono także podpory. Nowy tor i sieć trakcyjna zapewnią sprawniejsze przejazdy pociągów po moście" - czytamy.Inwestycję zrealizowano za ponad 75 mln zł ze środków budżetowych - poinformowano.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny