pc/MSZ
Perspektywy rozwoju współpracy dwustronnej, agenda europejska oraz polityka wschodnia i współpraca transatlantycka były głównymi tematami konsultacji polsko-duńskich, które odbyły się w dziś w Warszawie.
W rozmowie z duńskim ministrem spraw zagranicznych Jeppe Kofodem minister Jacek Czaputowicz z satysfakcją ocenił, że Polskę i Danię łączy bliskość stanowisk w polityce wschodniej i bezpieczeństwa. – Dania to ważny i niezawodny partner Polski – podkreślił minister. Oba kraje angażują się w rozwój Partnerstwa Wschodniego oraz aktywnie wspierają proces reform na Ukrainie, mają też wspólny punkt widzenia na kwestie bezpieczeństwa w regionie Morza Bałtyckiego. Minister Czaputowicz z uznaniem odnotował zaangażowanie Danii we wzmacnianie bezpieczeństwa wschodniej flanki NATO.
Ministrowie wskazali również na zbieżność celów i stanowisk w wielu obszarach polityki europejskiej. – Zachowanie jedności państw członkowskich jest kluczowe dla przyszłości UE i efektywności jej działania - powiedział minister Jeppe Kofod.
Rozmówcy zgodzili się co do wagi kontynuacji systemowej, wzmocnionej dwustronnej współpracy sektorowej prowadzonej w oparciu o przyjęty w 2015 r. „Wspólny Komunikat”. Szczególne znaczenie w relacjach dwustronnych ma dynamicznie rozwijająca się współpraca w dziedzinie energetyki. Projekt Baltic Pipe stanowi dobitne potwierdzenie zaangażowania obu państw w działania na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego Europy Środkowo-Wschodniej.
Minister Czaputowicz podkreślił też otwartość na współpracę handlowo-inwestycyjną z Danią, która jest ważnym partnerem gospodarczym Polski. – Z satysfakcją odnotowuję rosnącą wzajemną wymianę handlową oraz zainteresowanie duńskich firm polskim rynkiem – powiedział minister. W 2018 r. Dania była dla Polski 17. partnerem eksportowym i 20. importowym. Od 1999 r. utrzymuje się dodatnie dla naszego kraju saldo wymiany handlowej. W Polsce działa ponad 600 duńskich firm.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych