• <
PZT_980x120_gif_2020

PERN chce zwiększyć możliwości załadunkowe w bazie paliw przystosowanej do przyjmowania tankowców

Strona główna Porty, logistyka PERN chce zwiększyć możliwości załadunkowe w bazie paliw przystosowanej do przyjmowania tankowców
PERN chce zwiększyć możliwości załadunkowe w bazie paliw przystosowanej do przyjmowania tankowców - GospodarkaMorska.pl

ew

28.01.2020 Źródło: PAP

PERN planuje zwiększenie możliwości załadunkowych nalewni cystern kolejowych w bazie paliw w Dębogórzu (Pomorskie) przystosowanej do przyjmowania tankowców. Spółka w ogłoszonym przetargu poszukuje wykonawcy tej inwestycji. Oferty w postępowaniu można składać do 21 lutego.

W dokumentacji przetargowej PERN wyjaśnił, iż celem planowanego zadania jest m.in. rozbudowa infrastruktury technologicznej, torowej i towarzyszącej, obejmującej dwa nowe stanowiska nalewu dla cystern kolejowych w bazie paliw w Dębogórzu.

„Budowa infrastruktury pozwoli znacząco zwiększyć możliwości załadunkowe bazy paliw i prowadzić dystrybucję paliw w wolumenach zgodnych z aktualnym i przyszłym zapotrzebowaniem krajowego rynku paliw” – podkreśliła spółka w ogłoszeniu. PERN podał, że planowana inwestycja dotyczy m.in. rozbudowy bocznicy kolejowej, w tym budowy dwóch nowych torów o długości ok. 1 km każdy wraz z rozjazdami, oraz budowy dwóch stanowisk do załadunku cystern kolejowych z układem pomiarowym i pełną automatyką.

Baza paliw w Dębogórzu to jedyny taki obiekt PERN przystosowany do obsługi tankowców. Wcześniej spółka informowała, że miesięcznie baza przyjmuje kilka jednostek, a wyjeżdża stamtąd do dalszej dystrybucji ok. 240 tys. metrów sześc. paliw.

PERN jest strategicznym podmiotem dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, odpowiadającym za tłoczenie rurociągami ropy naftowej, w tym do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech oraz za magazynowanie zarówno surowca, jak i paliw płynnych.

Z końcem 2019 r. PERN zapowiedział, że w 2020 r. przeznaczy ponad 1 mld zł na inwestycje i remonty, a zaktualizowane plany nakładów inwestycyjnych w latach 2018–22, czyli w okresie obecnej strategii spółki, wyniosą tam łącznie ok. 3,1 mld zł. Wśród priorytetowych inwestycji, które realizuje spółka jest m.in. rozbudowa pojemności magazynowych ropy oraz paliw.

W listopadzie 2017 r. Rada Ministrów przyjęła dokument „Polityka Rządu RP dla infrastruktury logistycznej w sektorze naftowym”, zgodnie z którym PERN ma wspierać dywersyfikację dostaw ropy do Polski, a także pełnić „wiodącą rolę” w składowaniu tego surowca oraz paliw, „zajmując się bilansowaniem całego systemu magazynowego”, w tym rozbudową pojemności magazynowych.
Źródło:
PAP
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020
 Ropa brent 43,09 $ baryłka  0,00% 22:59
 Cyna 18150,00 $ tona -0,52% 17 wrz
 Cynk 2466,00 $ tona -1,56% 17 wrz
 Aluminium 1743,00 $ tona -0,91% 17 wrz
 Pallad 2382,60 $ uncja  0,00% 22:59
 Platyna 932,40 $ uncja  0,00% 22:59
 Srebro 26,97 $ uncja  0,00% 22:59
 Złoto 1957,75 $ uncja  0,00% 22:59
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.