• <
PZT_1100x200_gif_2020

W Antwerpii rosną przeładunki suchych ładunków masowych

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski W Antwerpii rosną przeładunki suchych ładunków masowych
W Antwerpii rosną przeładunki suchych ładunków masowych - GospodarkaMorska.pl

pb

18.10.2019 Źródło: własne

Belgijski port w Antwerpii udostępnił dane, które pokazują wzrost objętości suchych ładunków masowych o 1,1% w przeciągu trzech kwartałów. Jest to wynik silnego wpływu suchego segmentu masowego.

W ciągu dziewięciu miesięcy objętość suchych ładunków złożonych z metalu, minerałów i węgla wzrosła o 9,5%, porównując ją z takim samym okresem w zeszłym roku. Objętość kontenerów (w TEU) wzrosła aż 6,4%. Zwolnienie światowej gospodarki zredukowało jednak tempo wzrostu w innych działach handlu morskiego, takich jak ładunki płynne czy transport ro-ro

"Niestabilna sytuacja handlu światowego nie wpłynęła jeszcze na ilość przeładowywanych przez nas kontenerów." - mówi Jacques Vandermeiren, CEO Portu w Antwerpii - "W rzeczywistości nadal się rozwijamy, umacniając naszą światową pozycję lidera. W związku z tym kontynuujemy rozwój dodatkowego transportu towarowego - kolej oraz barki".

Połączenie mniejszych statków, które mogą przejąć część załadunku z większych statków w portach sprzyja transportowi w Antwerpii. W trzecim kwartale roku do działalności dochodzą dwie nowe usługi dla Ameryki Łacińskiej, które zapewniają dodatkowy import ładunków chłodni z Peru, Chile, Ekwadoru, Kolumdii i Kostaryki. Wysokie wyniki w segmencie suchych ładunków masowych i kontenerów zostały zrekompensowane 9% spadkiem przeładowań, co wpłynęło na niestabilny stan handlu światowego. Przyjmowana objętość przeładowań, gdzie w głównej kategorii znajdowała się stal spadła o 12,9%. Zarówno import, jak i eksport stali coraz dotkliwiej odczuwają konsekwencje działań geopolitycznych, które ograniczają przepływ handlu. Wzrost odnotowano tylko w eksporcie do Meksyku i Turcji, w czasie, gdy import ze wszystkich innych krajów produkujących odnotował spadek.

Całkowita ilość transportów ro-ro zmniejszyła się o 2,1%, podczas gdy liczba obsługiwanych nowych samochodów spadła o 10%. Przyczyną takiej sytuacji jest między innymi spadek objętości eksportu nowych samochodów w trzecim kwartale. Spadek ten został częściowo zrównoważony o 12% wzrostem liczby używanych samochodów.

"Port w Antwerpii wciąż się rozwija. Ostatnie zawinięcie MSC Isabella to nowy rekord w największego kontenerowca, jaki kiedykolwiek pojawił się w Antwerpii" - mówi Annick De Riddel, miejski radny - "Jest to dowód na to, że nasz port oferuje bezpieczny i łatwy dostęp dla największych kontenerowców o wysokim zanurzeniu. W ten sposób kontynuujemy nasz zrównoważony rozwój, ponieważ duże statki takie jak te, znacznie obniżają emisję dwutlenku węgla."

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 27696,00 $ tona 0,79% 14 kwi
 Cynk 2789,00 $ tona 1,27% 14 kwi
 Aluminium 2297,00 $ tona 0,83% 14 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.