PMK
NYK Group podpisało kontrakt na budowę dwóch ciężarowców nowej generacji w chińskiej stoczni Nanjing Jinling Shipyard.
Dwa energooszczędne jednostki zostaną wykorzystane do transportu ładunków masowych, takich jak elektrownie, łopaty turbin wiatrowych i sprzęt. Statki będą wyposażone w dwa 400-tonowe dźwigi i będą mogły podnieść do 800 ton ciężkich ładunków. Będą one zawierać ładownie o maksymalnej długości około 95 metrów bez żadnych grodzi.
Statki również nie będą miały pokryw lukowych, co umożliwi nawigację przy otwartej pokrywie lukowej. Mostek zostanie umieszczony z przodu statku, umożliwiając załadunek wysokich i dużych ładunków bez ograniczania widoczności podczas nawigacji.
Statki będą miały 138 metrów długości i 23,6 metra szerokości, a ich nośność wyniesie około 12 470 ton.
Jednostki zostaną zaprojektowane w taki sposób, aby zmniejszyć emisje gazów cieplarnianych, spełniając z wyprzedzeniem wymagania EEDI (wskaźnik efektywności energetycznej) fazy 3, które wejdą w życie w 2025 roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania