pc/gov.pl
Minister Grzegorz Witkowski w dniu 25 marca 2019 r. wziął udział w uroczystym przekazania placu budowy na zadaniu „Wisła Etap 2 - Rozbudowa prawego wału rzeki Wisły na dł. 13,959 km, prawego wału rzeki San na dł. 2,193 km oraz lewego wału rzeki Łęg na dł. 0,112 km, na terenie gm. Gorzyce i gm. Radomyśl nad Sanem, woj. podkarpackie”.
Inwestycja polega na modernizacji (podwyższenie poszerzenie korpusu, wykonanie przesłony przeciwfiltracyjnej oraz budowa dróg przywałowych) 4 odcinków obwałowań o łącznej długości 16,264 km na terenie województw podkarpackiego i lubelskiego.
Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa powodziowego prawostronnej części doliny rzeki Wisły na terenie powiatów tarnobrzeskiego i stalowowolskiego. Zmodernizowana infrastruktura przeciwpowodziowa zwiększy bezpieczeństwo obszaru o powierzchni 97,5 km2, na których zamieszkuje ok. 18,8 tys. osób i zlokalizowanych jest 7 132 budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz liczne obiekty usługowe, przemysłowe, sakralne, jak również rozbudowana infrastruktura komunalna.
„Wisła 2” jest kontynuacją modernizacji wykonanej w latach 2017-2018 w ramach inwestycji „Wisła etap 1 - rozbudowa prawego wału rzeki Wisły w km 5+950 – 15+819 na odcinku od Tarnobrzega (Skalna Góra) do Koćmierzowa (granica woj. podkarpackiego i świętokrzyskiego)”. W ramach tego etapu zmodernizowano ok. 10 km wałów Wisły na kwotę ponad 30 mln zł.
Zadanie finansowane jest ze środków budżetu państwa, Banku Światowego i Banku Rozwoju Rady Europy w ramach Projektu ochrony przeciwpowodziowej w dorzeczu Odry i Wisły. Wartość robót po przeprowadzonym postępowaniu przetargowym wynosi 74 845 459,90 zł, a zadanie zostanie zakończone do grudnia 2020 r. Wykonawcą prac będzie konsorcjum polskich spółek z firmą EKOMEL Sp. z o.o. jako liderem konsorcjum.
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO