• <
ATC_CARGO_TOP

MGMiŻŚ skomentuje oficjalne stanowisko KE ws. przekopu Mierzei Wiślanej

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski MGMiŻŚ skomentuje oficjalne stanowisko KE ws. przekopu Mierzei Wiślanej
MGMiŻŚ skomentuje oficjalne stanowisko KE ws. przekopu Mierzei Wiślanej - GospodarkaMorska.pl

pc

01.03.2019 Źródło: PAP

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej skomentuje oficjalne stanowisko Komisji Europejskiej w sprawie przekopu Mierzei Wiślanej, nie będzie odnosić się do doniesień medialnych - powiedział w piątek PAP dyrektor biura prasowego resortu Michał Kania.

"Polska nie powinna podejmować żadnych prac ws. budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną; przedstawiciele KE nie potwierdzili na piątkowym spotkaniu konieczności realizacji tego projektu" - przekazało PAP w piątek źródło unijne.

"Jesteśmy zdziwieni taką informacją. Czekamy na oficjalne stanowisko Komisji Europejskiej. Trudno nam się odnieść do anonimowych źródeł" - powiedział w rozmowie z PAP Michał Kania.

W piątek w Brukseli odbyło się spotkanie przedstawicieli polskich władz z urzędnikami Komisji Europejskiej. Tematem były kwestie powiązane z planowaną przez polski rząd inwestycją - przekopem Mierzei Wiślanej.

"Po formalnym przedłożeniu projektu do Komisji zbadamy jego zgodność z prawem UE. Służby Komisji przypomniały, że w oczekiwaniu na ostateczną decyzję Komisji nie należy podejmować żadnych prac" - przekazało PAP źródło z KE zbliżone do rozmów w tej sprawie.

Tymczasem ministerstwo gospodarski morskiej informowało w piątek, że przedstawiciele Komisji Europejskiej po spotkaniu w Brukseli potwierdzili konieczność budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.

"Po spotkaniu na poziomie eksperckim dyrektorów przedstawiciele Komisji Europejskiej potwierdzili konieczność budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, jednakże poprosili o kontynuację rozmów celem omówienia kwestii technicznych. W najbliższym czasie zostaną wyznaczone terminy kolejnych spotkań" - czytamy w komunikacie resortu.

Według resortu przekop ma znacząco poprawić dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej. Budowa kanału ma potrwać do 2022 roku, a jej koszt - według planów - ma wynieść ok. 880 mln zł. Koszty budowy ma w całości pokryć budżet państwa.

Mierzeja Wiślana i Zalew Wiślany są częścią obszaru Natura 2000.

Źródło:
PAP
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31709,00 $ tona -3,03% 18 cze
 Cynk 2873,00 $ tona -3,00% 18 cze
 Aluminium 2374,00 $ tona -2,18% 18 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.