pc
Wielozadaniowy statek Marcel dołączył do floty Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych w Gdańsku. Formalnie jednostka została przekazana 18 września, a faktycznie przypłynęła do bazy PRCiP z Gorinchem w Holandii 27 września. Statek zbudowała stocznia Damen Shipyards.
Piotr Hinz, pełnomocnik zarządu ds. marketingu w PRCiP Gdańsk, poinformował portal GospodarkaMorska.pl, że Marcel jest typową jednostką roboczą (workboat) „do obsługi pogłębiarek oraz innych jednostek i urządzeń związanych z tymi pracami: od prac holowniczych, poprzez układanie rurociągów podwodnych, kotwic, do ustawiania oznakowań nawigacyjnych. Jest to jednostka wszechstronna” – podkreślił.
Marcel to statek projektu Damen Multi Cat 2108. Ma 21,16 m długości, 8,06 m szerokości, 2,75 m wysokości bocznej oraz 2,15 m zanurzenia. Jednostka wyposażona jest w silnik główny 2x Volvo D9 MH/1, rozwija prędkość 8,4 w.
PRCiP jest największym przedsiębiorstwem pogłębiarskim w Polsce. Spółka została założona w 1947 r. W Porcie Gdańsk jest właścicielem części Nabrzeża Krakowskiego oraz terenów składowych o dużej powierzchni. Terytorialnie główny obszar działalności firmy to rejon Morza Bałtyckiego i polskie wody śródlądowe.
W okresie ponad 70-ciu lat działalności firma wykonywała prace nie tylko w Polsce, ale również w krajach Europy, w tym m.in. w: Niemczech, Szwecji, Dani, Rosji, na Cyprze, Litwie, Łotwie, Estonii, Rumunii i Finlandii, dzięki czemu zdobyła duże doświadczenie w przedmiocie realizowanych usług, co nie pozostaje bez znaczenia dla wysokiej jakości oferowanych dzisiaj prac – podaje PRCiP na stronie internetowej.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny