pc
Złoty może osłabić się wobec euro i podążyć w kierunku 4,35-4,36, w razie niepowodzenia rozmów USA-Chiny - uważają ekonomiści. Dochodowość polskich 10-letnich SPW może podążyć w kierunku 1,80 proc., jeżeli dojdzie do jeszcze mocniejszego wzrostu niepewności na rynkach.
„W zasadzie od piątku mamy sporą zmienność na złotym. Do niedawna dla inwestorów poważnym czynnikiem ryzyka była niepewność, związana z werdyktem TSUE – teraz ten czynnik odpadł. W związku z tym liczą się przede wszystkim czynniki zewnętrzne” – powiedziała PAP Biznes główna ekonomistka Banku Pocztowego Monika Kurtek.
Jej zdaniem wśród czynników zewnętrznych na pierwszy plan wysuwają się dwa: negocjacje handlowe między Stanami Zjednoczonymi i Chinami oraz kwestia brexitu.
„USA ogłosiły kolejną czarną listę chińskich przedsiębiorstw, na co Chiny zareagowały groźbą odwetu. Niektórzy inwestorzy oczekują mini-dealu na czwartkowo-piątkowych rozmowach, a dla mnie powstaje zasadnicze pytanie, czy w takim otoczeniu w ogóle dojdzie do jakichkolwiek rozmów” – powiedziała ekonomistka banku.
„Bardziej prawdopodobne, że z negocjacji handlowych nic nie wyjdzie, m.in w związku z tym bilans ryzyk skłania mnie do przyjęcia, że złoty osłabi się wobec euro i może podążyć w kierunku 4,35-4,36” – dodała.
Podczas wtorkowych notowań na rynku polskich SPW rentowności nieznacznie rosły.
„Na rynkach bazowych widać ostatnio spadek rentowności w odpowiedzi na wzrost niepewności. Możemy się przyłączyć do tego trendu. W związku z tym spodziewam się, że dochodowość 10-letnich SPW może dążyć do 1,80 proc. w scenariuszu jeszcze mocniejszego wzrostu niepewności na rynkach” – powiedziała PAP Biznes Monika Kurtek.
Na rynkach bazowych rentowność amerykańskich 10-latek wyniosła 1,514 proc., a niemieckich -0,5.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych