PMK
Według badań Allianz SE epidemia koronawirusa i próba jej powstrzymania przez rządy mogą co kwartał zmniejszyć globalną wymianę handlową o 320 miliardów dolarów, co stanowi znacznie większy problem niż spór między USA i Chinami.
Zgodnie z badaniami Ludovica Subrana, głównego ekonomisty Allianz, największego ubezpieczyciela w Europie, pod względem wolumenu handel prawdopodobnie skurczy się w bieżącym kwartale o 2,5% w skali rocznej i będzie się kurczył w ciągu trzech miesięcy aż do czerwca.
- Innymi słowy, w jednym kwartale światowy handel już ucierpiał tyle, co w ciągu całorocznej wojny handlowej między USA i Chinami w 2019 roku - napisał Subran w nocie opublikowanej w czwartek.
Wolumeny handlowe powinny jednak wzrosnąć w drugiej połowie 2020 roku i zgodnie z badaniami wzrosną o 0,4% w całym roku. Jednak w ujęciu dolarowym handel światowy prawdopodobnie zmniejszy się w tym roku, podobnie jak w zeszłym.
Według raportu najmocniej dotkniętą branżą przez epidemię koronawirusa jest żegluga i turystyka. Stwierdzono, że liczba statków towarowych odpływających z Chin spadła o prawie 50% w ciągu ostatnich czterech tygodni, podczas gdy turystyka prawdopodobnie poniesie straty w wysokości 125 miliardów dolarów.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody