PMK
Europejski armator, UECC, przetestuje biopaliwo morskie na pokładzie swojej jednostki. Będzie to pierwsza taka próba w sektorze transportu ro-ro.
UECC współpracuje z holenderskim GoodFuels w trwającym trzy miesiące badaniu, w którym przetestuje 3000 ton metrycznych oleju biopaliwowego GoodFuels (MR1-100) na pokładzie statku M / V Autosky.
Firmy poinformowały, że paliwo będzie bunkrowane w porcie w Rotterdamie i będzie to pierwsze z serii operacji bunkrowania od marca do maja 2020 roku.
M / V Autosky przetestuje BFO na swojej normalnej trasie między belgijskim Zeebrugge i hiszpańskim Santander. Użycie paliwa ma zmniejszyć emisję CO2 o ponad 6500 ton w zależności od pory roku.
GoodFuels BFO to pierwsze w historii biopaliwo ekwiwalentne dla paliwa resztkowego, które nie wymaga zmian w silnikach okrętowych. Biopaliwo „wpada” do normalnych zbiorników paliwa, praktycznie eliminując CO2 i znacznie redukując SOX. Ze względu na brak siarki olej biopaliwowy może być również stosowany do zastępowania paliw destylowanych.
- Ta umowa pokazuje nasze zaangażowanie w zmniejszanie śladu węglowego i dodatkowo zwiększa redukcję emisji naszej floty, która już teraz korzysta z paliwa LNG i hybrydowych akumulatorów - powiedział Daniel Gent, kierownik ds. energii i zrównoważonego rozwoju w UECC.
M / V Autosky o ładowności 6500 ton został zbudowany w 2000 roku i jest zarejestrowany w Portugalii. Jest to jeden z 20 statków w specjalnie zbudowanej flocie UECC, która zapewnia transport samochodów, furgonetek oraz towarów ciężkich w Europie.
- Jesteśmy dumni z bunkrowania ekologicznego morskiego oleju biopaliwowego na M / V Autosky, rozpoczynając pierwsze użycie paliw niskoemisyjnych z naszymi przyjaciółmi i partnerami w UECC - powiedziała Isabel Welten, prezes GoodFuels.
- Te test pomoże UECC w dalszym udowodnieniu technicznej przydatności biopaliw w segmencie ro-ro. Co ważne, chcemy również udowodnić wiodącym producentom samochodów, że biopaliwa to świetny sposób na natychmiastową dekarbonizację i zmianę branży na lepsze – dodała.
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Ropa brent | 56,19 $ | baryłka | 0,00% | 23:56 |
Cyna | 21600,00 $ | tona | -0,94% | 19 sty |
Cynk | 2652,00 $ | tona | -0,45% | 19 sty |
Aluminium | 1951,00 $ | tona | -1,41% | 19 sty |
Pallad | 2373,75 $ | uncja | 0,22% | 00:53 |
Platyna | 1135,80 $ | uncja | -0,08% | 00:53 |
Srebro | 26,03 $ | uncja | 0,12% | 00:54 |
Złoto | 1869,80 $ | uncja | -0,01% | 00:53 |