PMK
Zaledwie pięć miesięcy przed wejściem w życie przepisów IMO 2020, International Association of Dry Cargo Shipowners wyraziło zaniepokojenie dostępnością bezpiecznych paliw spełniających nowe wymagania oraz gotowością przemysłu do tak znaczącej transformacji.
INTERCARGO twierdzi, że globalna dostępność paliw zgodnych z nowymi przepisami pozostaje kluczowym zagadnieniem, które nadal pozostaje w dużej mierze bez odpowiedzi. Przejście na paliwa o zawartości 0,5% siarki oznacza duże zmiany w łańcuchu dostaw bunkra.
Zgodnie z VI aneksem Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (konwencja MARPOL), od 1 stycznia 2020 roku globalny limit zawartości siarki w paliwie morskim będzie ograniczony do 0,5%.
- Paliwa spełniające te wymagania były dotąd dostępne tylko w ograniczonej liczbie portów i na niekorzystnych warunkach. To bardzo niepokojące - czytamy w oświadczeniu INTERCARGO. - Testowanie nowych paliw i szkolenia załogi było dotąd przekładane na koniec roku - ta sytuacja może w końcu zagrozić bezpieczeństwu marynarzy, jednostek i ładunków, a także środowiska morskiego.
Pełne oświadczenie INTERCARGO (w języku angielskim) możemy przeczytać tutaj.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny