PMK
Zaledwie pięć miesięcy przed wejściem w życie przepisów IMO 2020, International Association of Dry Cargo Shipowners wyraziło zaniepokojenie dostępnością bezpiecznych paliw spełniających nowe wymagania oraz gotowością przemysłu do tak znaczącej transformacji.
INTERCARGO twierdzi, że globalna dostępność paliw zgodnych z nowymi przepisami pozostaje kluczowym zagadnieniem, które nadal pozostaje w dużej mierze bez odpowiedzi. Przejście na paliwa o zawartości 0,5% siarki oznacza duże zmiany w łańcuchu dostaw bunkra.
Zgodnie z VI aneksem Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (konwencja MARPOL), od 1 stycznia 2020 roku globalny limit zawartości siarki w paliwie morskim będzie ograniczony do 0,5%.
- Paliwa spełniające te wymagania były dotąd dostępne tylko w ograniczonej liczbie portów i na niekorzystnych warunkach. To bardzo niepokojące - czytamy w oświadczeniu INTERCARGO. - Testowanie nowych paliw i szkolenia załogi było dotąd przekładane na koniec roku - ta sytuacja może w końcu zagrozić bezpieczeństwu marynarzy, jednostek i ładunków, a także środowiska morskiego.
Pełne oświadczenie INTERCARGO (w języku angielskim) możemy przeczytać tutaj.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody