• <
PZT_1100x200_gif_2020

IMO wskazuje amoniak i wodór jako paliwa przyszłości

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski IMO wskazuje amoniak i wodór jako paliwa przyszłości
IMO wskazuje amoniak i wodór jako paliwa przyszłości - GospodarkaMorska.pl

PMK

21.10.2019 Źródło: własne

Amoniak i wodór to paliwa przyszłości, która mają pomóc w dekarbonizacji żeglugi. Do takiego wniosku doszli członkowie sympozjum zorganizowanego w zeszłym tygodniu przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO).

Edmund Hughes z IMO powiedział, że strategia przeciwdziałania emisjom gazów cieplarnianych, przyjęta w 2018 roku, wysłała wyraźny sygnał do sektora żeglugi, że ten będzie musiał się dostosować.

- Musimy się zmienić, aby uwzględnić globalne zmiany klimatu. Musimy znaleźć nowe technologie i nowe paliwa, jeśli mamy osiągnąć co najmniej 50% redukcji rocznych emisji gazów cieplarnianych z międzynarodowej żeglugi do 2050 roku - wyjaśnił.

Dla poszczególnych statków wyznaczone cele oznaczają 85% redukcję emisji CO2 na statek. W osiągnięciu tego poziomu może pomóc optymalizacja czasu postoju w porcie i technologie, które można zastosować na istniejących statkach.

Tore Longva, główny konsultant DNV GL i Alexandra Ebbinghaus z Shella jasno stwierdzili, że paliwa oparte na wodorze i amoniaku to przyszłość czystej żeglugi. Niektóre kraje, w tym Malezja, już teraz angażują się w rozwój wodoru jako paliwa do użytku morskiego. Madadh Maclaine, przedstawiciel Zero Emission Ship Technology Association, powiedział, że wodór był już z powodzeniem wdrażany na wielu małych statkach.

Prelegenci zgodzili się, że potrzebne będą ustawy, współpraca oraz badania i rozwój, aby zdecydować, w jaki sposób żegluga posunie się naprzód ku dekarbonizacji.

- Branża żeglugi jest gotowa do działania - powiedziała Johannah Christensen, dyrektor zarządzająca w organizacji Global Maritime Forum (GMF) - Getting to Zero Coalition.

- Wszystkie omawiane przez ostatnie dwa dni tematy mają wspólny element, który jest niezbędny dla zrównoważonej przyszłej żeglugi - i to są paliwa - powiedział sekretarz generalny IMO, Kitack Lim.

- Rozwój i dostarczanie opłacalnych paliw alternatywnych nie może być rozwiązane wyłącznie przez przemysł żeglugowy – wymaga to wsparcia ze strony szeroko rozumianego przemysłu morskiego, takiego jak przemysł naftowy, czarterowy i portowy – dodał.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28060,00 $ tona 1,15% 9 kwi
 Cynk 2807,00 $ tona -0,71% 9 kwi
 Aluminium 2250,00 $ tona -0,75% 9 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.