PMK
Największy europejski port, Rotterdam, zamknął pierwsze trzy kwartały tego roku z jedno procentowym wzrostem przeładunków. Ogółem przez port przeszło 353,5 mln ton towarów.
Wzrost wolumenu był napędzany głównie przez kontenery, ropę naftową, LNG i biomasę. Z drugiej strony nastąpił spadek przeładunku produktów z węgla i oleju mineralnego.
- W trzecim kwartale ponownie odnotowaliśmy wzrost w przeładunku kontenerów, strategicznej dla naszego portu grupy towarowej - powiedział Allard Castelein, prezes Zarządu Portu Rotterdam.
Według władz portu przeładunek kontenerów był o 3,3 procent wyższy pod względem tonażu w pierwszych trzech kwartałach roku. Wzrost miał miejsce głównie w pierwszej połowie 2019 roku, kiedy port ustanowił nowy rekord przepustowości.
Pod względem liczby TEU przeładunki kontenerów w porcie wzrosły o 3,8 procent do 11,2 miliona TEU. Przeładunki drobnicy nieskonteneryzowanej wzrosły o 4,4 procent rok.
- Niepokojący jest fakt, że relacje między głównymi blokami handlowymi na świecie są napięte, podobnie jak utrzymująca się niepewność co do wprowadzenia taryf handlowych po Brexicie - dodał Castelein.
W tym okresie przeładowano 55,9 miliona ton suchych ładunków masowych, o 1,4 procent mniej niż przed rokiem. Towary płynne osiągnęły przeładunki rzędu 159,5 mln ton, prawie tyle same co przed rokiem.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny