PMK
Hamburg Süd zakończył sprzedaż swojej podspółki zajmującej się transportem towarów masowych firmie China Navigation Company (CNCo), która jest częścią Swire Group.
Hamburg Süd i CNCo otrzymały zezwolenie regulacyjne i zakończyły transfer spółki Rudolf A. Oetker (RAO), części działalności w Furness Withy (Londyn i Melbourne) oraz spółki Aliança Navegação e Logística do CNCo.
Wymienione spółki, z biurami w Hamburgu, Londynie, Melbourne i Rio de Janeiro, posiadają czarterowaną flotę około 45 statków w segmentach Handysize, Supramax / Ultramax i Kamsarmax / Panamax. CNCo planuje utrzymać biura i personel.
- Dzięki temu strategicznemu krokowi Hamburg Süd - jako część rodziny Maersk - skupi się teraz na branży przewozów kontenerowych - powiedział Arnt Vespermann, dyrektor generalny Hamburg Süd.
- Nasza działalność masowa stanowi integralną część naszej firmy i odnosi sukcesy od ponad sześciu dekad, dlatego dziś chcielibyśmy podziękować naszym kolegom za wszystko, co zrobili dla firmy. Jednocześnie cieszymy się, że znaleźliśmy China Navigation jako nowego, doskonale pasującego właściciela tego segmentu - dodał.
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu
Nigeria bierze się za porty, inwestuje w nie Maersk