PMK
Francuskie Brittany Ferries potwierdziło czarter trzeciego nowego promu przeznaczonego na swoje dłuższe trasy. Zasilana LNG jednostka powstaje w chińskiej stoczni AVIC Weihai Shipyard i trafi do floty armatora w 2023 roku.
Nowy statek zostanie wyczarterowany ze Stena RoRo i zostanie zbudowany zgodnie z projektem E-Flexer szwedzkiego armatora. Inne jednostki Brittany Ferries wybudowane według tego projektu (Galicia i Salamanca) trafią do floty kolejno w 2021 i 2022 roku.
- Cieszymy się, że zamówiliśmy kolejny prom klasy E-Flexer do naszej floty. Są to przyjazne dla środowiska, pojemne i wygodne statki, które idealnie pasują do naszych usług dalekobieżnych - powiedział Christophe Mathieu, dyrektor generalny Brittany Ferries.
Brittany Ferries buduje również nowy statek Honfleur w stoczni FSG we Flensburgu w Niemczech, który ma zostać dostarczony pod koniec 2019 roku.
Umowa czarterowa, która obejmuje opcję zakupu nowego statku, stanowi kolejny krok w programie odnowy floty i inwestycji firmy o wartości około 550 mln euro. Według Brittany Ferries zwiększy to zatrudnienie francuskich marynarzy.
„Ten czarter to kontynuacja naszych planów odnowienia floty, oznaczając czwarty nowy statek w ciągu pięciu lat. Sygnalizuje to naszą wiarę w popyt na transport promowy po Brexicie i pomoże nam zaspokoić potrzeby naszych klientów w zakresie transportu pasażerskiego i towarowego w nadchodzących dziesięcioleciach. To również wyraźnie pokazuje nasze zaangażowanie w LNG jako paliwo - dodał Mathieu.
Trzy statki klasy E-Flexer o pojemności 42 200 ton będą jednymi z największych we flocie Brittany Ferries.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego