PMK
Duński armator DSDS odebrał czwarty z sześciu mega promów ro-ro wybudowanych z chińskiej stoczni Jinling Shipyard. Jednostka Humbria Seaways przechodziła dotąd szereg testów systemów, po czym opuściła Singapur i wyruszyła do Europy.
Statek o tonażu 55,780 gt mierzy 235 metrów długości, 33 metrów szerokości. Pierwszy z serii mega promów towarowych został dostarczony w lutym ubiegłego roku, drugi na początku maja, a trzeci w październiku. Statki to największe promy towarowe we flocie DFDS.
W najbliższych miesiącach planowane jest dodanie dwóch kolejnych promów do floty DFDS.
Każda z sześciu jednostek jest wyposażona w system ramp z trzema niezależnymi rampami rufowymi i wewnętrznymi rampami z każdej strony, dzięki czemu mogą szybko i wydajnie ładować i rozładowywać przyczepy. Zmniejszy to znacznie czas pobytu jednostki w porcie, jak wyjaśniono w DFDS.
Ze względu na dużą pojemność zużycie energii sześciu promów towarowych w przeliczeniu na przewożoną przyczepę zostanie znacznie zmniejszone. Wszystkie promy są wyposażone w płuczki do redukcji tlenku siarki, zgodnie z ogólnoświatowymi przepisami dotyczącymi limitów siarki, które obowiązują od stycznia 2020 r.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny