PMK
Brazylijski koncern naftowy, Petroleo Brasileiro SA (Petrobras), zapowiedział w środę, że jego statki będą omijać Cieśninę Ormuz z powodu narastających napięć w regionie.
Firma powiedziała, że decyzja została podjęta po konsultacjach z brazylijską marynarką wojenną w celu ograniczenia potencjalnych zagrożeń bezpieczeństwa dla jej operacji.
Petrobras zapewnił, że zmiany nie będą miały żadnego wpływu na podaż paliwa w Brazylii, dodając, że będzie nadal ściśle monitorował rozwój sytuacji w regionie.
Ten ruch jest spowodowany rosnącymi obawami przed zemstą Iranu na statkach komercyjnych w regionie po zabójstwie Qassema Soleimaniego, irańskiego dowódcy wojskowego, przez Stany Zjednoczone. Zaskakujący ruch administracji Trumpa wywołał globalne oburzenie i obawy przed poważnym odwetem ze strony Iranu.
W środę Iran przeprowadził odwetowy atak na irackie bazy lotnicze przyjmujące wojska amerykańskie. Wystrzelono dziesiątki pocisków Fateh-313, z których 10 uderzyło w bazę lotniczą Ain al-Asad, która znajduje się 233 km (144 mil) na zachód od Bagdadu. Uważa się, że drugi pocisk uderzył w jak dotąd nienazwaną bazę lotniczą w Erbil, w irackim Kurdystanie. Dryad Global poinformował, że cztery z pocisków podobno zawiodły.
Według niektórych źródeł Iran nie zamierza utrudniać transportu przez jeden z głównych punktów pośrednich na świecie, stanowiąc około jednej piątej światowego ruchu naftowego.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny