PMK
Belgijska grupa DEME otrzymała kontrakt w ramach joint venture na poszerzenie Kanału Kilońskiego w Niemczech. Prace rozpoczęły się w styczniu tego roku i powinny zostać ukończone pod koniec 2023 roku.
Federalny Zarząd Dróg Wodnych i Żeglugi, reprezentowany przez WSA Kiel-Holtenau, zlecił spółce joint venture prace budowlane w celu rozszerzenia 4 km wschodniej części Kanału Kilońskiego. Całkowita wartość umowy wynosi około 99 mln euro, w której spółki zależne DEME, Nordsee Nassbagger- und Tiefbau i Dredging International, zajmą się pracami pogłębiarskimi.
Wschodnia część Kanału Kilońskiego zostanie poszerzona z 44 m do przyszłej minimalnej szerokości dna 70 m, umożliwiając większym statkom bezpieczny tranzyt w tym obszarze. Ma to przyczynić się do zwiększenia wydajności drogi wodnej, co jest ważne dla żeglugi międzynarodowej.
W ramach rozbudowy przekroju kanału zostaną przeprowadzone szeroko zakrojone działania krajobrazowe. Łącznie ma zostać przeniesionych około 2 milionów m3 gleby, zainstalowanych zostanie około 58 000 metrów kwadratowych umocnień.
W ubiegłym roku DEME wygrało także kolejny duży kontrakt pogłębiający w Niemczech. W ramach umowy o wartości 238 mln euro Nordsee Nassbagger- und Tiefbau i Dredging International zostały zobowiązane do poszerzenia i pogłębienia toru wodnego o długości 116 km między Cuxhaven i Hamburgiem do poziomu -14,5 metra. Po zakończeniu początkowego poszerzenia Łaby, wielkie statki o łącznej szerokości do 98 metrów mogą teraz przepływać przez poszerzony odcinek Łaby.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania