PMK
German LNG Terminal wybrał cztery firmy do przetargu na budowę terminala skroplonego gazu ziemnego w niemieckim Brunsbuettel. Realizacja inwestycji odbędzie się w formule EPC (inżynieria, zaopatrzenie i budowa).
Proces znalezienia wykonawcy budowy terenu, nabrzeża z nowym pomostem, magazynem LNG i całym wyposażeniem technologicznym oraz infrastrukturą wspierającą terminal LNG rozpoczął się w czerwcu tego roku.
Cztery wybrane podmioty to hiszpański zespół złożony z firm Cobra Instalaciones y Servicios i Sener Ingeniería y Sistemas, południowokoreański duet Hyundai Engineering i Korea Gas Corporation, międzynarodowa grupa składająca się z Sacyr Fluor, Entrepose Contracting i VINCI Construction Grands Projets oraz hiszpańsko-niemieckie konsorcjum firm Tecnicas Reunidas i Heitkamp HIKB GmbH.
Przetarg EPC kończy się 5 grudnia, a niemiecki terminal LNG spodziewa się wybrać zwycięzcę przed końcem kwietnia 2020 roku.
Zakres EPC obejmuje nabrzeże z dwoma miejscami do cumowania dla zbiornikowców LNG o pojemności od 1000 do 265 000 m3, zarówno z możliwościami rozładunku i załadunku LNG, zbiornikami magazynowymi LNG, instalacjami odparowywania i dystrybucji LNG o łącznej pojemności do 8 mld m3 rocznie.
Planowany terminal LNG o łącznej wartości około 500 mln euro jest wspólnym przedsięwzięciem trzech firm: Gasunie LNG Holding, Oiltanking GmbH i Vopak LNG Holding. Obiekt ma zapewnić usługę dystrybucji LNG, w tym rozładowanie i załadowanie statków LNG, składowanie LNG, regazyfikację oraz dystrybucję LNG za pośrednictwem samochodów ciężarowych i barek.
W ramach joint venture trio ma być właścicielem i operatorem terminalu importowego, który zdywersyfikuje niemieckie źródła dostaw gazu i ułatwi dostęp do LNG jako alternatywnego paliwa o niskiej emisji.
Niemiecki rząd federalny wspiera terminal LNG, gdyż jego powstanie przyczyni się do dywersyfikacji dostaw gazu i zapewni wydajne łańcuchy dostaw LNG jako paliwa alternatywnego. Zdaniem partnerów JV reakcja rynku na projekt terminalu Brunsbuettel jest pozytywna.
Vopak i Gasunie wcześniej z powodzeniem połączyły siły, aby zbudować i obsługiwać terminal GATE w Rotterdamie.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody