• <
bulk_cargo_port_szczecin

Cztery firmy zakwalifikowały się do przetargu na budowę niemieckiego terminalu LNG

PMK

03.10.2019 21:15 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Cztery firmy zakwalifikowały się do przetargu na budowę niemieckiego terminalu LNG

Partnerzy portalu

Cztery firmy zakwalifikowały się do przetargu na budowę niemieckiego terminalu LNG - GospodarkaMorska.pl

German LNG Terminal wybrał cztery firmy do przetargu na budowę terminala skroplonego gazu ziemnego w niemieckim Brunsbuettel. Realizacja inwestycji odbędzie się w formule EPC (inżynieria, zaopatrzenie i budowa).

Proces znalezienia wykonawcy budowy terenu, nabrzeża z nowym pomostem, magazynem LNG i całym wyposażeniem technologicznym oraz infrastrukturą wspierającą terminal LNG rozpoczął się w czerwcu tego roku.

Cztery wybrane podmioty to hiszpański zespół złożony z firm Cobra Instalaciones y Servicios i Sener Ingeniería y Sistemas, południowokoreański duet Hyundai Engineering i Korea Gas Corporation, międzynarodowa grupa składająca się z Sacyr Fluor, Entrepose Contracting i VINCI Construction Grands Projets oraz hiszpańsko-niemieckie konsorcjum firm Tecnicas Reunidas i Heitkamp HIKB GmbH.

Przetarg EPC kończy się 5 grudnia, a niemiecki terminal LNG spodziewa się wybrać zwycięzcę przed końcem kwietnia 2020 roku.

Zakres EPC obejmuje nabrzeże z dwoma miejscami do cumowania dla zbiornikowców LNG o pojemności od 1000 do 265 000 m3, zarówno z możliwościami rozładunku i załadunku LNG, zbiornikami magazynowymi LNG, instalacjami odparowywania i dystrybucji LNG o łącznej pojemności do 8 mld m3 rocznie.

Planowany terminal LNG o łącznej wartości około 500 mln euro jest wspólnym przedsięwzięciem trzech firm: Gasunie LNG Holding, Oiltanking GmbH i Vopak LNG Holding. Obiekt ma zapewnić usługę dystrybucji LNG, w tym rozładowanie i załadowanie statków LNG, składowanie LNG, regazyfikację oraz dystrybucję LNG za pośrednictwem samochodów ciężarowych i barek.

W ramach joint venture trio ma być właścicielem i operatorem terminalu importowego, który zdywersyfikuje niemieckie źródła dostaw gazu i ułatwi dostęp do LNG jako alternatywnego paliwa o niskiej emisji.

Niemiecki rząd federalny wspiera terminal LNG, gdyż jego powstanie przyczyni się do dywersyfikacji dostaw gazu i zapewni wydajne łańcuchy dostaw LNG jako paliwa alternatywnego. Zdaniem partnerów JV reakcja rynku na projekt terminalu Brunsbuettel jest pozytywna.

Vopak i Gasunie wcześniej z powodzeniem połączyły siły, aby zbudować i obsługiwać terminal GATE w Rotterdamie.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.