PMK
Firma rejsowa Royal Caribbean Cruises do tej pory anulowała w sumie 18 rejsów do Azji Południowo-Wschodniej i zmodyfikowała kilka tras z powodu ograniczeń podróży mających na celu powstrzymanie koronawirusa.
Nie pozostaje to bez wpływu na prognozowane wyniki finansowe spółki w 2020 roku, które zmniejszyły się o około 0,65 dolarów na akcję.
- Chociaż obecnie nie jest to planowane, gdyby firma odwołała wszystkie pozostałe rejsy do Azji do końca kwietnia, wpłynęłaby na wyniki finansowe w 2020 roku o dodatkowe 0,55 dolarów na akcję - według Royal Caribbean.
Ponieważ Chiny i inne kraje podejmują agresywne działania, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się wirusa, firma regularnie komunikuje się również z CDC, WHO i innymi organami ds. zdrowia na całym świecie i wdrożyła środki mające na celu ochronę pasażerów i załogi. Obejmują one odmowę przyjęcia na pokład osób, które podróżowały z, do lub przez Chiny kontynentalne lub Hongkong w ciągu ostatnich 15 dni oraz przeprowadzenie obowiązkowych specjalistycznych badań lekarskich na zagrożonych pasażerach i załodze.
- Ważne jest, aby każda organizacja działała odpowiedzialnie, a my już podjęliśmy agresywne kroki w celu zminimalizowania ryzyka poprzez ograniczenia wejścia na pokład i zmiany trasy - powiedział Richard D. Fain, prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean.
Royal Caribbean Cruises kontroluje i obsługuje cztery marki - Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Azamara i Silversea Cruises. Firma jest również 49% udziałowcem hiszpańskiej marki Pullmantur Cruceros, a od lutego tego roku 50% właścicielem spółki joint venture niemieckiej marki TUI Cruises.
Łącznie marki te obsługują 61 statków, a dodatkowe siedemnaście jest w budowie.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych