• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Władze Kanału Panamskiego i Sueskiego też odczują kryzys na rynku przewozów kontenerowych

Paweł Kuś

24.02.2016 10:41 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Władze Kanału Panamskiego i Sueskiego też odczują kryzys na rynku przewozów kontenerowych

Partnerzy portalu

Władze Kanału Panamskiego i Sueskiego też odczują kryzys na rynku przewozów kontenerowych - GospodarkaMorska.pl

Oba obiekty to kolejne instytucje, które mogą odnieśc straty z powodu trwającego kryzysu – wynika z analizy serwisu portoverview.com.

Nadpodaż jednostek i niska cena ropy sprawiły, że armatorzy omijają obecnie te obiekty i planują rejsy swoich jednostek przez południowy przylądek Afryki. Tylko w drugiej połowie zeszłego roku aż 115 jednostek pływających na linii Azja-Wschodnie Wybrzeże USA i Azja-Północna Europa pływały tą trasą.

- Normalnie 78 z tych jednostek powinno przepłynąć przez Kanał Seuski, pozostałe 37 przez Kanał Panamski. Powoduje to przede wszystkim niska cena ropy. Dzięki temu armatorom opłaca się pływać dłuższą trasą niż ponosić opłaty za przepłynięcie kanału – stwierdzili eksperci portoverview.com.

- Obecnie ta trasa nie jest jeszcze bardzo popularna, ale biorąc pod uwagę kondycję finansową armatorów, może stać się ona coraz częściej wykorzystywana. Wdrożenie slow-steamingu i super slow-steamingu czyni ten szlak bardziej opłacalnym, pod warunkiem, że uda im się przenieść porty pośrednie na inne linie – dodają.

Drugim powodem, dla którego to rozwiązanie jest korzystne, jest nadpodaż jednostek. Wydłużenie trasy tranzytu pozwoli dać pracę od 60 do 80 jednostkom, które obecnie są wycofane ze służby. Może to potencjalnie zastopować dalszy spadek stawek frachtu.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.