• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Amatorzy nie będą zamawiać więcej kontenerowców

PMK

24.02.2016 11:03 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Amatorzy nie będą zamawiać więcej kontenerowców - GospodarkaMorska.pl

CMA CGM i Cosco zaprzeczyły doniesieniom o zamawianiu nowych megakontenerowców w koeańskich stoczniach.

Wcześniej francuski armator był związany z trzema największymi koreańskimi stoczniami: Hyundai Heavy Industries, Daewoo Shipduilding and Marine Engineering i Samsung Heavy Industries. CMA CGM miało tam zamówić nowy zestaw megakontenerowców. Władze armatora jednak zaprzeczyły tym doniesienom.

Nowych zamówień nie zamierza także składać chińskie Cosco, mimo swoich planów o zwiększeniu floty z 1,58 do 2 mln TEU ładowności w 2008 roku. Armator ujawnił, że by osiągnąć tę liczbę wystarczy dostarczenie jednostek, które już zostały zamówione.

Flota Cosco do 2018 roku powiększy się 30 dużych kontenerowców: 8 o ładowności 13.5 tys. TEU, 5 o ładowności 14,5 tys. TEU, 11 o ładowności 19 tys. TEU i sześć o ładowności 21 tys. TEU. Pozwoli to chińskiemu armatorowi zwiększyć ładowność swojej floty o 515 tys. TEU. Uczyni to z Cosco trzeciego największego armatora megakontenerowócw, tuża za MSC (84) i Maersk Line (79).

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.