ew/Port Gdynia
Montaż całego systemu pomiarowego to kolejny krok w stronę pełnego wdrożenia najbezpieczniejszego mechanizmu naprowadzania statków na świecie. W ujęciu uniwersalności przeładowywanych towarów, Port Gdynia jest pierwszym w Europie portem z tego rodzaju systemem precyzyjnego wyznaczania pozycji statków z dokładnością do kilku cm.
Kolejnym etapem wdrożenia systemu będą uzgodnienia z Urzędem Morskim w Gdyni dotyczące instalacji modułu nadawczego na budynku kapitanatu w Gdyni oraz implementacja centralnego serwera sterującego.
- „Jesteśmy w stanie wyznaczać nowe trendy przede wszystkim w aspekcie prawa morskiego, do tej pory funkcjonujące zapisy nie przewidują rozwiązań nawigacyjnych, które zastosujemy w naszym porcie. Stworzymy również możliwość dalszych badań nad nowoczesnymi rozwiązaniami nawigacyjnymi przez ośrodki akademickie”- mówi Grzegorz Dyrmo- wiceprezes ZMPG S.A.
System wspomagać będzie pilotów w realizacji najtrudniejszych operacji manewrowych na największych jednostkach, które aktualnie zawijają do portu. Po dwóch latach od wdrożenia technologii Port Gdynia będzie mógł ubiegać się o certyfikat IMO.
System oprócz najwyższej technologii i gwarancji bezpieczeństwa wpływać będzie na optymalizację procesów załadunku i rozładunku poprzez możliwość automatyzacji tych czynności. Dzięki temu praca w porcie będzie jeszcze bardziej wydajna, a pracownicy mniej obciążeni. Z wdrożonej w Porcie Gdynia technologii korzystać będą mogli również geodeci. Po przeprowadzeniu procedury zgłoszenia stacji do Głównego Geodety Kraju, sygnał może zostać udostępniony również do pomiarów lądowych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny