W Ministerstwie Rozwoju odbyło się spotkanie przedstawicieli Ministerstw i zarządów Spółek Skarbu Państwa, które są zainteresowane rozwojem żeglugi śródlądowej w Polsce. Uczestniczył w nim wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński. Organizatorem była Inicjatywa Sekretarza Generalnego ONZ Global Compact w Polsce.
UN Global Compact jest największą na świecie inicjatywą ONZ na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu i wspierania zrównoważonego rozwoju. Od inauguracji w 2000 r., przystąpiło do niej ponad 12 tys. członków ze 145 krajów. Odbywające się 26 kwietnia br. spotkanie miało na celu przeanalizowanie korzyści, jakie mogą płynąć z realizowanej strategii rządowej w obszarze rzecznych korytarzy transportowych dla prowadzonej przez nie działalności.
- Żegluga śródlądowa jest ważna dla rozwoju polskiej gospodarki. Mówimy o niej między innymi w Planie na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju – podkreślił wiceminister Kwieciński.
Dodał, że poprawa stanu śródlądowych dróg wodnych ma na celu zwiększenie przewozów.
- Ze względu na korzystny układ sieci śródlądowych dróg wodnych, możliwe jest wykorzystanie ich w połączeniu z transportem kombinowanym – powiedział wiceszef resortu.
Wskazał, że ta forma transportu jest jedną z najbardziej ekonomicznych i ekologicznych.
- Tylko kompleksowe podejście do rozwoju żeglugi śródlądowej pozwoli na jej dynamiczny rozwój i znaczne zwiększenie ilości przewożonych ładunków – podkreślił Jerzy Kwieciński.
Wspomniał, że rozwój śródlądowych dróg wodnych wspierany jest również ze środków Unii Europejskiej – Programu Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). W latach 2007-2013 dofinansowanie UE wyniosło ponad 335 mln zł. Na lata 2014-2002 alokacja wynosi ok. 1,1 mld zł.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny