Polska Żegluga Bałtycka chce zamówić projekty dwóch jednostek ro-pax o długości ok. 220 metrów i szerokości ok. 30 metrów. Armator wysłał zapytania ofertowe w tej sprawie. Koszt budowy wyniesie ok. 250 milionów euro.
- To jeden z najbardziej atrakcyjnych projektów czy zadań projektowych, które pojawiły się w ostatnim czasie na rynku - powidział na łamach Radia Szczecin Piotr Żelazek ze szczecińskiego biura projektowego Westcon Design Poland. - Jak wszystkie inne biura patrzymy z zainteresowaniem na rozwój tego projektu.
Statki mają być zasilane dual fuel, zabierać na pokład ponad 800 pasażerów, a linia ładunkowa ma mieć 3,5 kilometra."Według nieoficjalnych informacji, o kontrakt na wykonanie projektu ubiegają się trzy biura ze Szczecina i jedno z Gdańska" - czytamy w Radio Szczecin.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody