ew
Duński operator promowy DFDS przygotowuje się na nadchodzące skutki Brexitu. Dyrektor zarządzający przedsiębiorstwa, Nils Smedegaard deklaruje, że rozważa połączenia alternatywne do trasy Calais-Dover.
DFDS: Trwają przygotowania armatora do Brexitu
Odpowiadając na pytania portalu Lloyd’s Loading List prezes Nils Smedegaard przyznał, że wciąż nie wiadomo jak potoczy się sprawa wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej i armatorzy przygotowują się zarówno na „twardy” jak i „łagodny” Brexit. Wyraził także nadzieję, że proces przebiegnie łagodnie, jednak niezależnie od scenariusza wydarzeń przedsiębiorstwo prężnie przygotowuje się na ten krok.
Promy do Anglii: Nasilenie kontroli i dłuższe kolejki w portach
„Twardy” Brexit będzie wiązał się z nasileniem kontroli w brytyjskich portach i wydłużeniem kolejek pojazdów ciężarowych oczekujących na wjazd na promy. Poproszony o rozwinięcie planów DFDS na wypadek takiego biegu wydarzeń Smedegaard odpowiedział, że przedsiębiorstwo stworzy możliwość dłuższego pobytu naczep na terminalach. Będzie to kwestia dogadania się z załogą portów oraz partnerami, z którymi współpracuje armator.
Czy dojdzie do pominięcia trasy Calais-Dover?
W obliczu nadchodzących zmian Komisja Europejska rozważa możliwość transportu ładunków do Irlandii drogą morską bezpośrednio do portów w Belgii i Holandii z pominięciem Wielkiej Brytanii i Francji, włączając w to trasę Calais-Dover.
Pominięcie trasy Calais-Dover będzie miało wpływ na wyniki DFDS, lecz Smedegaard przyznaje, że operator obsługujący połączenia przez Kanał La Manche dostosuje się do ewentualnych zmian wymagających modyfikacji rozmieszczenia tonażu na promach operatora. Przedsiębiorstwo ma w ofercie liczne trasy na Morzu Północnym, które mogłyby zostać wykorzystane do transportu ładunków z Irlandii.
Arkadiusz Marchewka: rozwój żeglugi śródlądowej jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury
W szczecińskiej Radzie Miasta powstała nowa komisja ds. gospodarki morskiej
EKG: infrastruktura transportowa dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa
Podpisano umowę dt. budowy multimodalnego kolejowego węzła przeładunkowego w Porcie Szczecin
RWE i Port Karlshamn razem dla rozwoju bałtyckiej energetyki wiatrowej
Wiceszef MI: o 33 mln zł więcej środków w programie dot. budowy drogi wodnej przez Mierzeję