• <
PZT_1100x200_gif_2020

Promy Color Line na trasie Oslo-Kilonia będą pływać pod dotychczasową banderą

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Promy Color Line na trasie Oslo-Kilonia będą pływać pod dotychczasową banderą
Promy Color Line na trasie Oslo-Kilonia będą pływać pod dotychczasową banderą - GospodarkaMorska.pl

Statki Color Line obsługujące trasy międzynarodowe będą nadal pływać pod banderą norweską (NOR). Nowe przepisy, które miały pozwolić przewoźnikowi korzystną z ekonomicznego punktu widzenia zmianę, nie weszły ostatecznie w życie.

Jest już pewne, że w 2019 r. statki Color Line pływające na trasie Oslo-Kilonia, będą nadal pływać pod banderą NOR, czyli pozostaną w Norweskim Rejestrze Statków. Jeszcze kilka tygodni temu niemal pewna wydawała się zmiana w tym zakresie. Dzięki poprawkom legislacyjnym, Color Line miało zyskać szansę na przeniesienie promów, które obsługują popularne połączenie pomiędzy Norwegią a Niemcami do Norweskiego Rejestru Statków Żeglugi Międzynarodowej (NIS). Taka zmiana przełożyłaby się na ograniczenie kosztów, a co za tym idzie, na zwiększenie konkurencyjności.

Postulowane zmiany spotkały się ze zdecydowanym sprzeciwem przedstawicieli związków, a także członków niektórych partii. Uważali oni, że  nowe podejście do tematu odbije się niekorzystnie na zatrudnianych przez armatora norweskich pracownikach, którzy zostaliby zastąpieni tańszymi, zagranicznymi żeglarzami.

Teraz już wiadomo, że proponowane wcześniej poprawki nie wejdą w życiu – przynajmniej na razie, a to oznacza, że wszystko zostaje po staremu. O tym, że zmian na razie nie będzie, poinformowali już także przedstawiciele Color Line. Radości z takiego rozstrzygnięcia nie kryją przedstawiciele dwóch partii, które sprzeciwiały się wejściu w życiu nowych regulacji – Partii Postępu oraz Chrześcijańskiej Partii Ludowej – a także norweskich organizacji zrzeszających żeglarzy

Norweski Rejestr Statków Żeglugi Międzynarodowej (NIS) funkcjonuje od 1987 r., a celem jego ustanowienia było ograniczenie skali ucieczek przewoźników do tzw. taniej bandery. Dzięki temu branża żeglugowa w Norwegii miała zachować konkurencyjność na arenie międzynarodowej. Jednym z ustalonych obostrzeń było jednak to, że statki zarejestrowane w NIS nie mogą transportować ładunków pomiędzy norweskimi portami czy wozić pasażerów na regularnych trasach z/do Norwegii. Postulowane niedawno i odrzucone właśnie propozycje poprawek miały to zmienić.

Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33420,00 $ tona -0,79% 12 maj
 Cynk 2984,00 $ tona -0,67% 12 maj
 Aluminium 2474,00 $ tona -2,94% 12 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.