• <
PZT_1100x200_gif_2020

PKP LHS na Nowym Jedwabnym Szlaku

PKP LHS na Nowym Jedwabnym Szlaku - GospodarkaMorska.pl
11.10.2016 Źródło: własne

PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa została pierwszą polską firmą współtworzącą Międzynarodową Transkaspijską Trasę Transportową (TMTM), która łączy Chiny z Europą. 7 października 2016 r., w Astanie (Kazachstan) podczas posiedzenia Komitetu Koordynacyjnego ds. rozwoju Międzynarodowego Transkaspijskiego Korytarza Transportowego Prezes Zarządu PKP LHS Zbigniew Tracichleb oraz Członek Zarządu Dariusz Sikora podpisali deklarację członkowską.

– To wydarzenie bez precedensu dla rozwoju przewozów intermodalnych w relacji Europa-Azja – mówi Prezes Zarządu PKP LHS, Zbigniew Tracichleb. – Powstaje alternatywne połączenie kolejowe przebiegające bezpośrednio z Chin do Polski przez kraje Azji Centralnej. Linia Hutnicza Szerokotorowa wykorzystująca techniczne możliwości Euroterminala w Sławkowie może być beneficjentem Nowego Jedwabnego Szlaku – dodaje Prezes PKP LHS.

Masa towarów transportowanych drogą morską z rejonu Azji i Oceanii do Unii Europejskiej sięgnęła w 2015 r. blisko pół miliarda ton. Przeładunki w polskich portach wyniosły 70 mln ton, z czego ok. 10 proc. stanowiły towary z Azji. – Przejęcie chociaż ułamka tego strumienia towarów przez polską kolej, jest dla nas ogromną szansą. Ze względu na dogodne położenie Polski na szlaku tranzytowym możemy być bramą ze Wschodu na Zachód – wskazuje Członek Zarządu PKP LHS, Dariusz Sikora.

Komitet Koordynacyjny ds. rozwoju Międzynarodowego Transkaspijskiego Korytarza Transportowego TMTM został utworzony w roku 2014 w celu zapewnienia połączenia transportowego pomiędzy Chinami i Europą z pominięciem Rosji, przez Kazachstan, Azerbejdżan, Gruzję, Turcję i Ukrainę. Należą do niego koleje Ukrainy, Azerbejdżanu, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Turkmenistanu, Turcji i Chin. Korytarz ten jest alternatywą dla rosyjskiego korytarza TRANSSIB, podstawowego lądowego szlaku, którym obecnie towary przybywają do krajów UE z krajów takich jak: Japonia, Chiny, Korea i Tajwan.

Przystąpienie PKP LHS do Korytarza jest szansą na zwiększenie wymiany handlowej pomiędzy UE i Chinami w tranzycie przez terytorium Polski.

W ostatnich miesiącach Zarząd Spółki PKP LHS prowadził na Wschodzie aktywne działania w sprawie rozwoju przewozów intermodalnych. Obecnie przed spółką stoją kolejne wyzwania: dalsza dywersyfikacja przewozów, kontynuacja zwiększania przepustowości, a także pozyskanie środków na nowe inwestycje.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31251,00 $ tona -6,49% 13 maj
 Cynk 2891,00 $ tona -3,12% 13 maj
 Aluminium 2422,00 $ tona -2,10% 13 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.