PMK
Cały, ok. 400-metrowy pirs na Ostrowie Brdowskim otrzymał od Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Szczecinie pozwolenia na użytkowanie. Część lądowa została dopuszczona do eksploatacji już wcześniej, teraz przyszedł czas na wodną. W porcie szczecińskim przybędzie nowe nabrzeże o nazwie „Nabrzeże Mazowieckie – pirs”.
Pirs do montażu i załadunku konstrukcji stalowych znajduje się na południowym odcinku Nabrzeża Mazowieckiego wyspy. Przed rozpoczęciem robót kafarowych i robót czerpalnych sprawdzono teren na występowanie przedmiotów niebezpiecznych pochodzenia wojskowego celem maksymalnego wyeliminowania ryzyk z tym związanych.
Prace budowlane części lądowej rozpoczęły się w czerwcu 2015 r. Od lipca do października wykonano belki żelbetowe oraz place składowe pomiędzy belkami. Następnie na belkach żelbetowych zamontowano szyny dla suwnicy. Część lądowa uzyskała pozwolenie na użytkowanie już wcześniej. Na niej usytuowana jest ogromna suwnica bramowa. Wodna część stanowiska do załadunku będzie przyjmować cumujące barki o szerokości do 42 m, długości 135,8 m i zanurzeniu do 5,50 m.
Oddanie pirsu do eksploatacji kończy pierwszy etap budowy Zakładu Seryjnej Produkcji Wielkogabarytowych Konstrukcji Stalowych na Ostrowie Brdowskim w Szczecinie (hala produkcyjny ma możliwości rozbudowy o dodatkową – trzecią nawę).
Parametry pirsu:
długość części wodnej: 145 m
szerokość części wodnej pomiędzy odbojnicami: 43,4 m, w świetle konstrukcji 44,00 m
głębokość akwenu 6,50 m
rozstaw szyn podsuwnicowych: 48,32 m
powierzchnia akwenu: 6380 m²
długość belek w części lądowej: 245 m
całkowita długość toru podsuwnicowego: 392 m
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny