jk
Po przeszło rocznych pracach modernizacyjnych Most Cłowy w Szczecinie zostanie w czwartek otwarty dla ruchu autobusowego, pieszego i rowerowego. We wtorek odbyły się próby obciążeniowe z udziałem szesnastu 32-tonowych ciężarówek.
Podczas konferencji prasowej prezydent Szczecina Piotr Krzystek poinformował, że Most Cłowy łączący prawobrzeżną i lewobrzeżną część miasta zostanie otwarty dla użytkowników z myślą o zbliżającym się finale The Tall Ships Races. Jak informuje Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie w ciągu doby przez Most Cłowy odbywa się 280 kursów autobusowych. W połowie sierpnia br. planowane jest oddanie mostu dla ruchu samochodowego.
„Most będzie spełniał wszystkie nasze oczekiwania przez wiele lat. Przede wszystkim nie będzie on miał żadnych ograniczeń tonażowych; wszystkie ładunki, które będziemy chcieli kierować do Szczecina i portu będą mogły tutaj przejeżdżać” – powiedział prezydent miasta.
„Gdybyśmy chcieli realizować projekt Mostu Cłowego w normalnym trybie to zajęłoby to nam 5 lat. Nasza modernizacja wyniosła zaledwie rok” – zaznaczył projektant remontu obiektu prof. Krzysztof Żółtowski z Politechniki Gdańskiej.
Projektant podkreślił, że wyremontowany most posiada najwyższą klasę drogową, jaka obowiązuje w Polsce i w Unii Europejskiej, co oznacza, że wszystkie typy ruchu mogą się na nim odbywać. „Zmianie uległa konstrukcja mostu. Mieliśmy most kablobetonowy, teraz mamy most zespolony stalowy. To gwarantuje nam dużo wyższą bezawaryjność. Następny remont za 80 lub 100 lat” – szacował prof. Żółtowski.
Kompleksowy remont mostu realizowany jest przez konsorcjum Vistal Gdynia oraz Vistal Infrastructure. Modernizacja obejmowała wymianę części nośnej mostu na nową i oparcie jej na istniejących podporach. Umowa na kompleksowy remont mostu opiewa na blisko 19 mln zł w tym 10 mln zł to dotacja rządowa.
W maju 2016 r. o głośnym huku, który dobiegł spod mostu, poinformowali wędkarze. Specjaliści wezwani na miejsce stwierdzili, że most należy zamknąć. Awarii uległy stalowe cięgna sprężające umieszczone w opasce żelbetowej, wykonanej pomiędzy belkami. Stwierdzono także zarysowania poprzecznicy i pęknięcie opaski żelbetowej. Od maja ubiegłego roku trasa alternatywna przebiega przez Most Pionierów.
Most Cłowy został oddany do użytku w 1960 roku. Ma 204 m długości i blisko 19 m szerokości.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek