pc
Hammonia Grenada liderem klasyfikacji. To najmłodszy w historii kontenerowiec wysłany do stoczni złomowej. Statek wszedł do eksploatacji zaledwie 7 lat temu.
Hammonia Grenada miała 261 m długości oraz 32 m szerokości. Jej pojemność to 4,2 tys. TEU. Statek został sprzedany do utylizacji za 5,5 mln USD.
Zdaniem analityków, złomowanie coraz młodszych jednostek to efekt poszerzenia Kanału Panamskiego. Obecnie między portami Ameryki Południowej i Stanów Zjednoczonych mogą przez niego przepływać statki o dwukrotnie większej pojemności niż dotychczas. Armatorom zatem coraz trudniej znaleźć zatrudnienie dla kontenerowców o pojemności ok. 4,5 tys. TEU
Hammonia Grenada to drugi statek niemieckiego armatora Hammonia skierowany w ostatnich miesiącach do stoczni złomowej. W ubiegłym roku trafiła tam Westphalia o pojemności 3,2 tys. TEU.
Do tej pory najmłodszym w historii zezłomowanym kontenerowcem był India Rickmers. Statek został wybudowany w 2009 roku w chińskiej stoczni Jiangsu New Yangzijiang.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej