pc
Magazyn 23 w Porcie Gdańsk jak nowy. Przeznaczony do rozbiórki obiekt przy Nabrzeżu Obrońców Westerplatte został gruntownie wyremontowany. Uroczyste otwarcie odbyło się w czwartek. Do dyspozycji klientów przekazano 8 172 m2 powierzchni użytkowej.
– Widzimy, jak prężnie rozwijają się te powierzchnie komercyjne, ale ciągle tego jest mało. Mam nadzieję, że to nie ostatni obiekt, który rewitalizujemy i cały czas jesteśmy przy tym pierwszym, który postawimy od zera. Ten rok przyniesie jeszcze trochę zmian – mówi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Remont wykonała firma NTA zajmująca się usługami logistycznymi. Koszt prac to ok. 2-3 mln zł.
– Mam nadzieję, że to będzie bardzo dobre miejsce do załadunku, przeładunku, rozpoczęcia lub zakończenia transportów ze świata. Będzie to bardzo dobry warsztat pracy dla wielu ludzi, a dla naszych kontrahentów także dobre narzędzie do realizacji ich zamierzeń – mówi Grzegorz Brzostowski, prezes NTA.
Jak poinformował prezes ZMPG, w magazynie składowany będzie głównie na papier, ale też jest to obiekt przeznaczony pod kontenery, które zawijają do DCT. „Będzie tutaj bardzo szeroka gama produktów – powiedział.
Magazyn 23 powstał w Porcie Gdańsk w latach 60. XX w. Po podpisaniu umowy z portem w Puławach, służył do magazynowania nawozów, które następnie eksportowano do Wielkiej Brytanii. Później składowano tam tekturę, papier, płyty pilśniowe i wiórowe, nawozy. Od końca lat 90. obiekt stał pusty. Rzeczoznawca orzekł, że doprowadzenie go do ponownego użytku będzie kosztowało 7 mln zł. Nikt nie chciał zapłacić takiej kwoty, dlatego zadecydowano o rozbiórce obiektu, która dzięki inwestycji NTA ostatecznie nie doszła do skutku.
Port Gdańsk jest na drugim miejscu wśród największych portów kontenerowych na Bałtyku. W ubiegłym roku przeładowano tam rekordowe 40,6 mln t ładunków – o prawie 9% więcej niż rok wcześniej. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zarządza portem morskim w Gdańsku, który jest kluczowym węzłem komunikacyjnym w regionie. W skład infrastruktury portowej wchodzi osiem nabrzeży o długości ponad 20 km. ZMPG podzielony jest na dwie części: port wewnętrzny usytuowany wzdłuż Martwej Wisły i kanału portowego, oraz port zewnętrzny z bezpośrednim dostępem do Zatoki Gdańskiej, gdzie znajduje się m.in. nowoczesny głębokowodny terminal kontenerowy DCT.
Magazyn 23 w liczbach
powierzchnia zabudowy 8 938,0 m2
powierzchnia użytkowa 8 172,0 m2
kubatura 53 369,00 m3
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu