Do Chin dotarła w poniedziałek pierwsza partia 82 luksusowych samochodów osobowych z Europy. Transport odbywał się koleją i trwał 14 dni, o 30 dni szybciej niż drogą morską.
Range Rovery, Range Rovery Sports, BMW X5 i Audi Q7 były transportowane w kontenerach. Pociąg rozpoczął bieg 20 maja z Duisburgu w Niemczech. Trasa wiodła przez Polskę, Białoruś, Rosję i Kazahstan.
Cena samochodów transportowanych w ten sposób będzie niższa. Nie są one bowiem obciążone kosztem ubezpieczenia, który trzeba uiścić w przypadku transportu morskiego, oraz opłatami portowymi.
Samochody sprwadził dealer China Greenland Rundong Auto Group.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody