Skonfiskowany kontenerowiec Maersk Tigirs został zwolniony w czwartek - informuje agencja prasowa IRNA (Islamic Republic News Agency), powołując się na Iran\'s Ports and Maritime Organization. Informacje potwierdził armator jednostki, firma Rickmers Group, która oświadczyła, że cała załoga statku czuje się dobrze.
Do przejęcia jednostki doszło w Cieśninie Hormuz. W momencie zatrzymania na pokładzie znajdowały się 24 osoby.
Powodem konfiskaty był spór między prywatną firmą Pars Talaee Oil Production Company a Maersk Line (armatorem jednostki), który toczy się już od 2005 roku. Spór dotyczy zaległości finansowych, jakie ma duński armator wobec Pars Talaee Oil Production Company (PTOPC). Mimo przegrania sprawy w międzynarodowym sądzie, Maersk jeszcze nie spłacił swojego zadłużenia. PMO, przedstawiciel między innymi PTOPC, zdecydował się więc zatrzymać jednostkę Duńczyków, by wymóc na nich spłatę zadłużenia.
Rzecznik irańskiego MSZ, Marziyeh Afkham, w swoim wtorkowym wystąpieniu bronił iranskiej decyzji dotyczącej konfiskaty statku. Dodał jednak, że załoga kontenerowca zowstała uwolniona.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej