W następstwie kryzysu na rynkach żeglugowych największy południowokoreański armator Hanjin Shipping złożył w środę w sądzie okręgowym w Seulu wniosek o postępowanie upadłościowe - poinformowała rzeczniczka zadłużonej na równowartość 4,5 mld euro spółki.
Jako przyczyny podała trudności płatnicze i zadeklarowaną we wtorek przez banki odmowę kontynuowania pomocy finansowej dla siódmego co do wielkości światowego przedsiębiorstwa żeglugowego.
Sąd będzie musiał rozstrzygnąć, czy należąca do grupy Hanjin spółka nadaje się do restrukturyzacji czy też należy ją zlikwidować. Do jej tarapatów przyczynił się spadek stawek czarterowych wywołany nadmiarem globalnego tonażu żeglugowego i osłabieniem dynamiki handlu towarami przewożonymi drogą morską. O przeżycie walczy obecnie również południowokoreański przemysł stoczniowy.
Rząd Korei Południowej liczy na to, że spółka Hyundai Merchant Marine jako krajowy konkurent Hanjin Shipping może przejąć jego kluczowe aktywa, jak statki i sieć marketingowa za granicą. Oczekuje się, iż wniosek o postępowanie upadłościowe "wywrze tylko ograniczony wpływ na rynki finansowe" - oświadczyła południowokoreańska komisja do spraw usług finansowych.
W skład grupy Hanjin wchodzi także największy południowokoreański przewoźnik lotniczy Korean Air. (PAP)
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły