• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Dyskutowali w Gdyni o transporcie przyszłości

Jan Ziarnicki/gdynia.pl

24.05.2019 03:51 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Dyskutowali w Gdyni o transporcie przyszłości
Dyskutowali w Gdyni o transporcie przyszłości - GospodarkaMorska.pl

Wizje rozwoju transportu intermodalnego w Polsce i Europie, trendy w inwestycjach taborowych i perspektywy rozwoju terminali publicznych – to główne tematy konferencji „Intermodal-Cargo-Innowacje”, której celem była wymiana doświadczeń i dobrych praktyk oraz zacieśnienie współpracy pomiędzy przedstawicielami środowisk zaangażowanych w rozwój transportu towarowego. Organizatorem dwudniowej konferencji było Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

- Bardzo nas cieszy, że to właśnie w Gdyni odbyła się jedna z najważniejszych konferencji dotyczących transportu intermodalnego „Intermodal–Cargo-Innowacje” – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Gdynia bardzo skorzystała z dofinansowania inwestycji pochodzących z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. I mam tu na myśli, nie tylko port, ale także inwestycje miejskie, jak np. projekt węzła integracyjnego Chylonia – dodaje.

Uczestnicy podczas dwóch dni pełnych paneli dyskusyjnych mieli okazję do wymiany doświadczeń w gronie ekspertów i praktyków branży transportowej. Wczoraj, 22 maja odbył się panel dyskusyjny „Rozwój przewozów towarowych – kierunki – finansowanie”, w którym rozmówcy poruszyli m.in. zagadnienia związane z udziału samorządu w kreowaniu przestrzeni dla rozwoju transportu towarów i wyzwaniach z tym związanych, znaczenie i role europejskich korytarzy transportowych czy kwestię kosztów w transporcie towarowym. Wśród panelistów znaleźli się m.in. Marek Stępa, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. realizacji projektów strategicznych, Małgorzata Zielińska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju, czy Paweł Wojciechowski, europejski koordynator Korytarza Transportowego Ren-Alpy.

- Gdynia jako samorząd jest w dość nietypowej sytuacji, ponieważ port morski jest otoczony miastem. W związku z tym mimo znacznej poprawy w jego dostępności od strony lądu wciąż pozostaje nierozwiązany problem ostatniej mili. Ostatnich kilometrów połączenia drogowego nie możemy poprowadzić przez łąki czy nieużytki, a przez silnie zagospodarowany teren, co łączy się z ogromnymi kosztami rzędu miliardów złotych – mówił Marek Stępa. - To koszt, jakiego nie udźwignie samodzielnie budżet żadnego miasta w Polsce.

W trakcie drugiej debaty pierwszego dnia konferencji uczestnicy mówili o innowacjach i trendach w transporcie, w tym o wykorzystaniu sztucznej inteligencji w logistyce i o potrzebach infrastrukturalnych. Głos zabrali m.in. Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP S.A., czy Marcin Kamola, kierownik wsparcia sprzedaży z DCT Gdańsk S.A.

Dzisiaj, drugiego dnia konferencji odbył się panel pt. „Współpraca-Intergracja-Finansowanie”. W dyskusji dotyczącej integracji łańcucha dostaw, przewoźników i perspektyw rozwoju terminali publicznych głos zabrali m.in. Adam Meller, prezes zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., Mirosław Dybkowski z Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej Komisji Europejskiej.

Konferencja „Intermodal-Cargo-Innowacje” odbyła się w hotelu Courtyard by Mariott Gdynia Waterfront.

Bollore Logistics
port_gdańsk_deepwater_2021_390x100
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 38725,00 $ tona -0,80% 27 paź
 Cynk 3385,00 $ tona -2,03% 27 paź
 Aluminium 2703,00 $ tona -4,49% 27 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.