pc
Główny problem, który identyfikujemy na Pomorzu to dostęp do Portu Gdynia – powiedział dziś w Sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. Dwa kolejne priorytety transportowe, jakie wymienił, to tzw. druga obwodnica metropolitalna Trójmiasta oraz trasa Rumia-Reda-Władysławowo.
– Port w Gdyni dusi się, bo nie ma możliwości rozwoju, nie ma możliwości wywożenia i przywożenia towarów – mówił Jerzy Szmit.
Inny problem jaki wskazał, to tzw. druga obwodnica metropolitalna Trójmiasta. Jak zauważył wiceminister, to droga, która według szacunków będzie przenosiła 30 tys. pojazdów na dobę. – To mniej więcej tyle, co na autostradach – mówił wiceminister. Kolejna, według Szmita, sprawa do rozwiązania na Pomorzu to trasa Rumia-Reda-Władysławowo.
Minister nie podał konkretnych terminów realizacji inwestycji, o których wspomniał i które, jego zdaniem, rozwiązałyby transportowe problemy Pomorza.
– Za dziękuję dróg się nie buduje. Musimy mieć stosowne środki, żeby te wszystkie potrzeby, których nie negujemy, zrealizować – dodał.
Obecnie na polskich drogach realizowane są zadania o wartości 50 mld złotych. W tym roku na cele drogowe zostanie wydanych 16 mld złotych.
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni