• <
PZT_1100x200_gif_2020

Czy wspólna strategia dla polskich portów to dobry krok rządu?

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Czy wspólna strategia dla polskich portów to dobry krok rządu?
Czy wspólna strategia dla polskich portów to dobry krok rządu? - GospodarkaMorska.pl

– Nie było jeszcze na poziomie centralnym dokumentu, który przedstawiałby spójną strategię działania polskich portów – mówi w Radiu Gdańsk Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Goście audycji „Ludzie i pieniądze” rozmawiali m.in. na temat rządowych planów współpracy i rozwoju polskich portów.

- Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej przygotowuje dokument „Programu rozwoju polskich portów morskich do roku 2020”. Co powinno się w nim znaleźć? -– pyta prowadzący audycję Artur Kiełbasiński.

„Podniesienie konkurencyjności polskich portów”

– Gospodarka morska była zawsze częścią jakiegoś ministerstwa, egzotycznym dodatkiem do warszawskiego urzędu. Teraz mamy nowe ministerstwo ukierunkowane na tę działalność. To dobra rzecz. Punkt widzenia ministra Brzezickiego bardzo mi się podoba. Jest to strategia, która ma na celu podniesienie konkurencyjności polskich portów. Będzie to strategia partnerska wobec strategii transportowej kraju. Nie będzie też preferować wybranych portów – mówi Krzysztof Szymborski.

„Wspólne planowanie inwestycji infrastrukturalnych”

– Spotkałem się z opinią, że polskie porty powinny myśleć mniej o konkurowaniu wewnętrznym. Jednak taka strategia powinna także wprowadzać ramy współpracy dla portów niemieckich, chociażby Hamburskiego. Jednolity plan działania umożliwi wspólne planowanie inwestycji infrastrukturalnych – mówi Piotr Świąc z TVP Gdańsk i TVP Info.

„Strategia musi poprzedzać inwestycje”

– Skoro mamy już ministerstwo, które celuje dokładnie w gospodarkę morską, to czas najwyższy pomyśleć nad opracowaniem takiego dokumentu, zanim resort gospodarki morskiej zajmie się inwestycjami. Słowem kluczem jest „spójność” polityki rządu. Pytanie tylko, czy jest to dokument, który ma być sprzedany PR-owo, czy będzie dokumentem roboczym, na podstawie którego coś będzie realnie realizowane. Wymagana jest analiza potrzeb portów.

Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Świnoujście

Polska posiada cztery porty morskie o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej, są to Gdańsk, Gdynia, Szczecin i Świnoujście. Minister właściwy ds. gospodarki morskiej sprawuje nadzór właścicielski nad spółkami zarządzającymi portami oraz – w ramach prowadzonej polityki morskiej – wyznacza kierunki rozwoju portów morskich. Wpisują się one w cele określone w Strategii Rozwoju Transportu do roku 2020.

Źródło:
radiogdansk.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31180,00 $ tona -0,23% 14 maj
 Cynk 2924,00 $ tona 1,14% 14 maj
 Aluminium 2438,00 $ tona 0,66% 14 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.