PMK
Chińskie Cosco zainwestuje w port w Pireusie aż 500 mln euro. To część umowy, którą zawarł koncern w ramach zakupu udziałów w porcie.
W zeszłym tygodniu Cosco zakupiło 51 proc. udziałów za cenę 280 mln euro, a kolejne 16 proc. ma zakupić w ciągu 5 lat za 88 mln euro. Grecki rząd wymógł na chińskiej firmie także inwestycje w rozbudowę obiektu/
Dziś Cosco ogłosiło swój plan inwestycyjny. Koncer ma zbudować terminal dla statków wycieczkowych i duże centrum obsługi transportu pasażerskiego, zdolne obsłużyć 10 tys. osób. Po zakończeniu tej inwestycji Pireus ma stać się czołowym portem obsługującym wycieczkowce i promy.
Dodatkowo Cosco zbuduje dwa nowe terminale: kontenerowy oraz do obsługi statków ro-ro. Celem chińskiej firmy jest maksymalne zróżnicowanie oferty greckiego portu, co uchroni go od strat związanych z kryzysem w jednym z segmentów światowej żeglugi.
Po zakończeniu inwestycji zdolność przeładunkowa terminala konterowego ma wzrosnąć do 10 mln TEU z obecnych 3,36 mln TEU. Oprócz tego modernizację ma przejść także stocznia.
Sprzedaż udziałów państwa w porcie w Pireusie jest drugą wielką prywatyzacją w Grecji. W grudniu ub.r. Ateny podpisały umowę z niemiecką firmą Fraport AG na prywatyzację 14 regionalnych lotnisk, w tym na wyspach Mykonos, Santorini, Korfu i Rodos. Sprzedaż przyniesie Grecji 1,23 mld euro. Porozumienie ma w pełni wejść w życie jesienią 2016 r. Do 2020 roku Fraport zobowiązał się zainwestować w infrastrukturę na greckich lotniskach 330 mln euro.
Planowana jest też między innymi prywatyzacja portu w Salonikach, kolei państwowych i sieci gazowej.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek