PMK
Stawki frachtu największych jednostek przewożących ropę i paliwa (VLCC) ponownie spadła w tym tygodniu. Trudno oczekiwań w najbliższym czasie zmiany tego trendu, gdyż na rynku pojawiło się za dużo tonażu.
W styczniu dostarczono armatorom rekordową w historii liczbę tankowców o łącznej nośności 5,5 mln dwt. To o 220 proc. więcej niż w styczniu zeszłego roku - wyliczają eksperci z BIMCO (Baltic and International Maritime Council).
Sam styczeń tego roku stanowi 22 proc. wszystkich tankowców, które weszły do służby w całym 2016 roku. W porównaniu do poprzednich lat ta liczba jest jeszcze bardziej imponujące - 48 proc. dla 2015 roku i 51 proc. dla 2014 roku.
- Ten rekord jest dosyć problemowy, bo mocno zachwiewa równowagę między popytem i podażem, gdyż złomowanie w tym segmencie jest bardzo mało - stwierdził Peter Sand, czołowowy analityk żeglugi w BIMCO.
Przez ostatnie 3 lata zezłomowano tylko 8 mln dwt tanowców - to odpowiada raptem 2,2 proc. obcnej floty tych jednostek. W takiej sytuacji armatorzy mają prawo obawiać się ciężkiego roku, pamietając jak duża liczba nowych statków fatalnie wpłynęła na rynek kontenerowców i masowców.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania