• <
BOTA_TECHNIK_MEGA

W MSR Gryfia sezon remontowy w pełni

W MSR Gryfia sezon remontowy w pełni - GospodarkaMorska.pl

pc

10.05.2017 Źródło: własne

W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia trwa sezon remontowy. W szczecińskiej stoczni przebywa obecnie 6 statków.

Po raz kolejny do stoczni przypłynął statek Polar Pioneer. Pierwotnie była to jednostka wykorzystywana do badań naukowych, a od kilku lat pływa jako statek pasażerski w rejonie Bieguna Północnego. Armator statku współpracuje z Polską Akademią Nauk i przewozi polskich polarników oraz zaopatrzenie, m.in. do stacji polarnej im. Arctowskiego. Statek pozostanie w MSR Gryfii do końca maja i przedzie remont klasowy.

Kolejną remontowaną obecnie jednostką jest Aasnes – drobnicowiec należący do norweskiego armatora. Jednostka ma 100 m długości i 17 m szerokości, wyposażona jest w koparkę i służy przede wszystkim do przewozu ładunków sypkich. Zakres prac wykonywanych przez stocznię obejmuje: piaskowanie i malowanie kadłuba, pokładów i nadbudówki, remont układu napędowego i urządzeń pokładowych, w tym wymianę steru strumieniowego, oraz przeglądy i remonty wielozakresowe mechanizmów siłowni, przebudowę trawersy koparki, remont pokryw lukowych oraz liczne prace związane z wymianą rurociągów.

Jednocześnie remontowane są także trzy jednostki należące do Polskiej Żeglugi Morskiej. Isadora, Mamry i Gdynia to masowce o nośności powyżej 30 tys. ton. Wszystkie statki przechodzą remonty klasowe.

W doku pływającym P1 natomiast remontowany jest masowiec Traveberg, należący do niemieckiego armatora. Jednostka trafiła do MSR Gryfii na remont awaryjny na skutek uszkodzenia systemu napędowego. Przewidywany pobyt w doku wynosi 7 dni.

Morska Stocznia Remontowa Gryfia należy do grona najbardziej znanych stoczni w kraju i zagranicą. Oprócz remontów i konwersji statków różnych typów i rozmiarów, stocznia wykonuje także konstrukcje stalowe offshore. Na tym rynku MSR Gryfia funkcjonuje od ponad 15 lat, dostarczając zarówno moduły mieszkalne i konstrukcje wyposażeniowe platform wiertniczych, jak i konstrukcje subsea, przeznaczone do montażu na dnie morskim. Dogodna lokalizacja zakładów w Szczecinie i w Świnoujściu zapewnia łatwy i szybki transport produkowanych konstrukcji.

Źródło:
własne

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32700,00 $ tona -1,07% 17 cze
 Cynk 2962,00 $ tona -0,34% 17 cze
 Aluminium 2427,00 $ tona -1,10% 17 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.