Paweł Kuś
5 lipca w Szanghaju odbyła sie uroczystość oddania przez Shanghai Shipyard do eksploatacji trzeciego już z serii nowobudowanych statków dla Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego CHIPOLBROK.
Jednostka pod nazwą MV "Chipolbrok Atlantic", podobnie jak poprzednie jednostki z tej serii, czyli „Chipolbrok Pacific" i „Nowowiejski” ma dwt 31661 ton, długość 190 metrów przy szerokości 28 metra i wyposażona jest w 3 dźwigi ciężkie umożliwiające przeładunek sztuk o wadze jednostkowej do 700 ton.
Statek posiada 3 ładownie, z czego dwie są o długości ponad 50 metrów, co pozwala na załadunek rożnego rodzaju elementów wyposażenia i urządzeń przemysłowych o znacznych gabarytach i wadze. "Chipolbrok Atlantic" jest zarejestrowany w Hong Kongu i powiewa na nim jego bandera. Obsadzony jest załogą chińską.
Statek, podobnie jak wszystkie jednostki z tego programu, będzie zatrudniony w podstawowym serwisie okołoziemskim armatora pomiędzy najważniejszymi portami Chin (Szanghaj, Xingang) oraz Płd Korei (Masan, Busan), głównymi portami Ameryki Północnej (USA, Kanada, Meksyk) a głównymi portami Europy (Hamburg, Antwerpia, Bilbao, Porto Marghera).
W dziewiczej, właśnie rozpoczętej podroży statek zawinie do portu chińskiego Xingang oraz południowokoreańskiego Masan po ładunki ciężkie, oraz duże partie obiektów przemysłowych przeznaczonych dla odbiorców kanadyjskich (Vancouver), amerykańskich (Corpus Christi) oraz meksykańskich (Altamira). Stamtąd statek będzie kontynuował podróż do portów Europy Zachodniej (Antwerpia, Hamburg).
Ostatnia, czwarta jednostka MV "PADEREWSKI" ma wejść do eksploatacji w IV kwartale 2016r.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?