pc/swinoujscie.pl
10 mln zł wadium, jakie przystępując do przetargu wpłaciło konsorcjum włoskich firm Astaldi S.p.A. - Ghella S.p.A. właśnie wpłynęło na konto Miasta Świnoujście. Wadium przepadło Włochom po tym, jak zrezygnowali z podpisania umowy na zaprojektowanie i zbudowanie tunelu pod Świną.
Zgodnie z przepisami Prawa Zamówień Publicznych w takim przypadku wadium przepada firmie, która została wybrana jako zwycięzca przetargu na rzecz zamawiającego, a w tym przypadku jest to Miasto Świnoujście.
Przypomnijmy, że oferta włoskiego konsorcjum została przez Komisję Przetargową uznana za najkorzystniejszą dla zamawiającego. Do podpisania kontraktu miało dojść najpierw na początku lipca, a następnie Włosi dwukrotnie prosili o przełożenie terminu. Ostatecznie w dniu 3 sierpnia firma Astaldi (lider konsorcjum) poinformowała, że odstępuje od podpisania umowy.
W związku z tym dokonana została ponowna ocena ofert (z pominięciem oferty Astaldi) i obecnie uznano za najkorzystniejszą tę, którą złożyło konsorcjum: Porr S.A. (lider) wraz z Porr Bau GmbH, Gülermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut i Energopolem Szczecin. Trwają ustalenia dotyczące wyznaczenia terminu podpisania umowy i kompletowanie niezbędnych dokumentów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny