Port Antwerpia-Brugia i CMB.TECH ogłosili, że Hydrotug 1, pierwszy holownik napędzany wodorem, jest gotowy do pracy na terenie portu w Antwerpii. To przełomowe osiągnięcie odegra kluczową rolę w wysiłkach portu na rzecz ekologii swojej floty i osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r. Dzięki Hydrotug 1 CMB.TECH potwierdza swoją międzynarodową rolę lidera w przejściu na paliwo przyjazne dla środowiska.
Hydrotug 1 to pierwszy na świecie holownik napędzany silnikami spalinowymi, które spalają wodór w połączeniu z tradycyjnym paliwem. Jest to pierwszy statek, w którym zastosowano dwupaliwowe, średnioobrotowe silniki BeHydro V12 – każdy o mocy 2 megawatów – z najnowszym systemem oczyszczania spalin zgodnym z normą UE Stage V. Dzięki tym silnikom statek wykorzystuje czyste paliwa, co skutkuje ogólną redukcją tradycyjnego zużycia paliwa i związanych z nim emisji w całym cyklu holownika o 65%. Hydrotug 1 może przechowywać 415 kg sprężonego wodoru w 6 stojakach zainstalowanych na pokładzie i eliminuje emisję odpowiadającą 350 samochodom rocznie.
- Wodór jest jednym z kluczy do gospodarki i społeczeństwa przy minimalnym wpływie na klimat. Jako taki jest jednym z surowców, źródeł energii i paliw przyszłości. Port Antwerpia-Brugia pragnie w pełni wykorzystać swój potencjał i stara się być aktywnym pionierem gospodarki wodorowej w skali europejskiej. Dzięki Hydrotug 1, pierwszemu na świecie holownikowi napędzanemu wodorem, chcemy być źródłem inspiracji i przykładem dla innych portów - mówi Jacques Vandermeiren, dyrektor generalny portu Antwerpia-Bruges.
- Hydrotug 1 to największy na świecie statek napędzany wodorem i został „wyprodukowany w Europie”! Jesteśmy zachwyceni i wdzięczni, że naszym partnerem jest port w Antwerpii-Brugii. Port w Antwerpii- Brugia podziela takie samo zaangażowanie jak CMB.TECH w dekarbonizację żeglugi i prezentowanie technologii, które można skalować. Hydrotug 1 to kolejny duży krok w kierunku żeglugi o zerowej emisji dwutlenku węgla i udowadnia, że w Antwerpii, Belgii i Europie istnieje prężny przemysł transformacji energetycznej - dodaje Alexander Saverys, dyrektor generalny CMB.TECH.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów