Konsorcjum Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A., PGZ Stoczni Wojennej sp. z o.o. oraz Stoczni Remontowej Nauta S.A. przeprowadzi naprawy główne i dokowe trzech trałowców znajdujących się na wyposażeniu Marynarki Wojennej RP.
Komenda Portu Wojennego Świnoujście skierowała do konsorcjum polskich spółek stoczniowych zlecenie na realizacje napraw głównych trałowców projektu 207 – ORP Necko, ORP Nakło oraz ORP Mamry. Jednostki przejdą w stoczniach gruntowne prace remontowe, które obejmą m.in. modernizację siłowni okrętów w zakresie wymiany dotychczas użytkowanych silników na nowoczesne rozwiązania produkcji zachodniej.
– Obok realizacji nowych budów, drugim kluczowym zadaniem dla stoczni wchodzących w skład PGZ jest zagwarantowanie Marynarce Wojennej RP usług z zakresu utrzymania, modernizacji i serwisu okrętów wojennych operujących pod polską banderą. Ten kontrakt to potwierdzenie, że w naszych przedsiębiorstwach realizujemy zadania zgodnie z wymaganiami marynarzy – powiedział Sebastian Chwałek, prezes zarządu PGZ S.A.
– W drugie stulecie naszej działalności wkraczamy z rosnącym portfelem zamówień i stopniowo wdrażanym planem modernizacji Stoczni – stwierdził Paweł Lulewicz, prezes zarządu PGZ Stocznia Wojenna. Umożliwi nam to realizację zarówno programu budowy nowych fregat w ramach programu Miecznik, jak i znacząco wzmocni nasz potencjał modernizacji i utrzymywania gotowości bojowej już istniejących okrętów naszej Marynarki Wojennej.
Okręty projektu 207 to jednostki o ograniczonym polu magnetycznym, przeznaczone do realizacji zadań z zakresu wykrywania i neutralizacji zagrożenia minowego. Niską magnetyczność okrętów uzyskano w znaczącym stopniu dzięki zastosowaniu w konstrukcji kadłuba i pokładówki laminatu poliestrowo-szklanego (LPS). Jednostki powstały w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni, której kontynuatorem jest PGZ Stocznia Wojenna.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii