OT Port Świnoujście oraz Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podpisały umowę przyrzeczoną dzierżawy nieruchomości, na której jest prowadzona działalność terminala.
Umowa zawarta w dniu 20.09.2023 r. pomiędzy Zarządem Morskich Portów
Szczecin i Świnoujście, a OT Port Świnoujście, spółką zależną OT
Logistics, stanowi aneks do obecnej umowy dzierżawy (z 12.09.1994 r.) i
przewiduje między innymi wydłużenie do 30 lat okresu obowiązywania
dzierżawy nieruchomości, na której prowadzona jest działalność
terminala, co zwiększa stabilizację działalności OT Port Świnoujście
oraz zdecydowanie ułatwia podejmowanie dalszych decyzji inwestycyjnych.
– Aktywa portowe są obecnie kluczowym elementem działalności prowadzonej przez Grupę OTL, a porty morskie pełnią strategiczną rolę w światowej gospodarce. Zapewnienie długoterminowej ciągłości działania terminala w Świnoujściu było jednym z naszych priorytetów w tym roku i to udało się zrealizować dzięki podpisaniu umowy z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. OT Port Świnoujście realizuje bardzo istotne, z punktu widzenia Grupy OTL i całej polskiej gospodarki, przeładunki towarów masowych. Ostatnie nasze inwestycje, w tym zakup nowych żurawi, z których pierwszy właśnie trafił do portu, umożliwią nam realizację przeładunków, poza masowymi także sztuk ciężkich, kontenerów i ładunków ponadgabarytowych – podkreślił Kamil Jedynak, Prezes OT Logistics.
Grupa OTL to największy i najbardziej wszechstronny operator portowy w Polsce, od ponad 70 lat świadczący usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne. Podstawowym obszarem działalności Grupy OTL są rynki Europy Środkowo-Wschodniej – głównie: Polska, Czechy, Słowacja i Ukraina.
W skład Grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia. Grupa OTL jest także właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo, spółki Kolej Bałtycka – świadczącej usługi manewrowe i transport kolejowy. W skład Grupy OTL wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych.
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024